ေအာက္က်င္းသား စနက္နဲ႔ ေက်ာင္းကပြဲ ကၾကရေတာ႔မယ္။
ဘယ္လို ကမွာလဲ၊ ဘယ္သူေတြ ကၾကမွာလဲ။
ရခိုင္ယိမ္းတဲ႔၊ ေဗြးတုတ္ယိမ္းတဲ႔၊
စိန္ျခဴးၾကာေညာင္ေဘာလယ္ ေတး သ႐ုပ္ေဖာ္တဲ႔၊ တပင္တိုင္အကတဲ႔၊ ၿမိဳင္ထႏွစ္ပါးသြားတဲ႔။
ဟိုတစ္မ်ိဳး သည္တစ္ မ်ိဳး ေတာ္ေတာ္ေလး မ်ိဳးစံုလာေတာ႔ ပေဒသာကပြဲေလး တစ္ခုေတာ႔ ျဖစ္ႏိုင္ၿပီ
ေပါ႔။
ဆရာဦးသန္းေဆြက စီစဥ္ညႊန္ၾကားမယ္တဲ႔။
ဦးေဌးလြင္က ဇာတ္ညႊန္းဆြဲမယ္တဲ႔။ စိန္ျခဴးၾကာေညာင္ ေဘာလယ္ ေတးသ႐ုပ္ေဖာ္ ကကြက္မွာ မ႐ႊင္မပ်ျဖစ္ေနတဲ႔ လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္မင္းသမီး ေလးကို နန္းတြင္းယိမ္းအဖြဲ႔ေတြက
အကမ်ိဳးစံုနဲ႔ အဖံုဖံုအလီလီ ေျဖေဖ်ာ္ၾက ေပမယ္႔ ေ႐ႊစိတ္ေတာ္ မ႐ႊင္ႏိုင္ ျဖစ္ခဲ႔ရပံုကို
ဇာတ္ညႊန္းဆြဲပါတယ္။ သူတို႔က တကၠသိုလ္မွာတုန္းက ေက်ာင္းကပြဲမွာ ပါခဲ႔ၾကဖူးသတဲ႔။
ေဗြးတုတ္ယိမ္း ကၿပီးတဲ႔အခါမွာေတာ႔ လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္မင္းသမီးက "ေတာ္ၾကစမ္းပါကြယ္႐ို႕”ဆိုၿပီး အေပ်ာ္အပါးေတြကို စိတ္ကုန္ၿငီးေငြ႔ဟန္နဲ႔
ဟန္႔ တားတဲ႔ စကားကို ဇာတ္ၫႊန္းစာသားမွာ ထည့္ပါတယ္။
ဒါကေတာ႔ တပည့္ေတြကို
အက်ီစားသန္တဲ႔ ဆရာဦးေဌးလြင္ရဲ႕ စတိုင္(လ္)ပါ။ ေဗြးတုတ္ယိမ္းမွာ သန္းႏြယ္တို႔ ပါတယ္ေလ။
ကပြဲၿပီးေတာ႔ ဦးေဌးလြင္က သူတို႔ကို ဒီလို စတာပါ။
"ေဗြးတုတ္မေတြမ်ား
သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ဟုတ္လွၿပီဆိုၿပီး ထင္ႀကီး တစ္ခြဲသားနဲ႔ဲ ကလိုက္ၾကတာ၊ ဟိုက မ်က္ေစ႔ေနာက္လို႔
ေတာ္ၾကစမ္း၊ သြားၾက စမ္းဆိုၿပီး ေအာ္ေငါက္ထုတ္လိုက္ေတာ႔ ကုပ္ကုပ္ကုပ္ကုပ္နဲ႔ ထြက္သြားၾကတာ၊
ရွက္ပါတယ္ေဟ႔”
သူ႕တပည့္ေတြ ဆူဆူေဆာင္႔ေဆာင္႔
ျဖစ္တာကို ၾကည့္ၿပီးေတာ႔ တဟားဟားနဲ႔ ရယ္ေတာ႔တာပါပဲ။
ဒါ႐ိုက္တာနဲ႔ ဇာတ္ၫႊန္းဆရာက
ရွိေနပါၿပီ။ သည္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က ဘာတာဝန္လဲ။ ကဇာတ္ထဲမွာ ဇာတ္႐ုပ္တစ္ခုေလာက္မ်ား ယူၿပီး ကရ မလား။ ကၽြန္ေတာ္က အႏုပညာၿမိဳ႕ေတာ္က လာတာေပမယ္႔ ကပြဲေတြမွာ မပါဖူးပါ ဘူး။
အဲ…တစ္ႀကိမ္ေတာ႔ရွိေလရဲ႕။ ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္မွာ တုန္းက ေပါ႔။ ေက်ာင္းကဇာတ္႐ံုေဘးက ဘတ္စကက္ေဘာကြင္းမွာ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ ခ်င္းတစ္သိုက္က ညေနပိုင္း
ကစားေနၾကတာပါ။ ဇာတ္႐ံုထဲမွာေတာ႔ ကဇာတ္ တိုက္ေနၾကေလရဲ႕။
ဇာတ္႐ံုထဲက ပန္းခ်ီကိုေက်ာ္ေသာင္းႀကီး
ထြက္လာၿပီး အကူအညီ ေတာင္းတယ္။
"ေမာင္ေမာင္ျမင္႔ေရ…သည္ေန႔ပြဲကေတာ႔
ငါ႔ညီ မပါရင္ မျဖစ္ဘူး။ လာ ကူစမ္းပါအံုး…ဟ"
မင္းပါမွ ျဖစ္မွာတဲ႔။
တစ္ႀကိမ္ဆို ဆိုသေလာက္ အေရးပါေနပါလား။
ဇာတ္ခံုေပၚေရာက္ေတာ႔
'သည္ေပၚတက္'တဲ႔။ ဝဲဘက္ ပုဏၰားကြယ္ ေနာက္က တိုင္ေပၚ တက္ခိုင္းတယ္။ အေပၚမွာ လင္႔စင္ေလးနဲ႔
ဆလိုက္ပံုး။ တစ္ဘက္က တိုင္ေပၚမွာလည္း သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္။
"ဟိုေကာင္ထိုးတဲ႔
အေရာင္အတိုင္း လိုက္ထိုး"
ဒါေပမယ္႔ တစ္ဘက္က အေရာင္ကို မၾကည့္ဘဲ ဝါစိမ္းနီျပာ ဆလိုက္ ေတြနဲ႔ ႀကံဳတုန္း လက္စြမ္းျပလိုက္တာ အေရာင္မတြဲေတာ႔ ေမွာင္မဲေနပါသတဲ႔။ အျပန္က်ေတာ႔
ကိုေက်ာ္ေသာင္းက မွာလိုက္ပါေသးတယ္-
"ေနာက္ရက္ မလာနဲ႔ေတာ႔"
ကပြဲနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္႔မွာ လိုရာသံုး အေတြ႕အႀကံဳ ရွိခဲ႔တာ အမွန္ပါ။
အခုကမယ္႔ 'စိန္ျခဴး'စင္တင္ကဇာတ္မွာ
မန္ေနဂ်င္းေမာင္ေမာင္ျမင္႔လို႔ ခပ္ထည္ထည္ အမည္တပ္ထားေပမယ္႔ အဓိကတာဝန္ကေတာ႔ လိုရာသံုးပါ။
ဘယ္သူေတြ ဘာလုပ္ခ်င္ၾကတာလဲ။
နားေထာင္ေပးမယ္။ အားေပး မယ္။ ကူညီေပးမယ္။ ခ်ိတ္ဆက္ေပးမယ္။
ဒါ…မန္းေနးဂ်င္း အလုပ္ပဲ မဟုတ္ လား။
ေလသာျပဴတင္းေပါက္က လေရာင္ေတြလင္းေအာင္ ေရခ်ိဳးဖလားထဲ ဖေယာင္းတိုင္ ထည့္ထြန္းၿပီး ကားလိပ္ေနာက္က ကပ္ကိုင္ေပးထားရတယ္။ ေအာင္ပင္လယ္ကန္မွာ
ေရျမဳပ္ဗံုးအတြက္ ေဗ်ာက္ေဖာက္ေပးရတယ္။
ပြဲၿပီးေတာ႔ ကားလိပ္ေတြ မေပ်ာက္ေအာင္ ေစာတင္ဝင္း၊ ေမာင္တာ၊ ျမင္႔စိန္၊ တင္ေမာင္ဦးတို႔နဲ႔အတူ ႏွင္းေတြ ဖြဲဖြဲက်ေနတဲ႔ ဇာတ္ခံုႀကီးေပၚမွာ
ကားလိပ္ႀကီး ၿခံဳၿပီး အိပ္လိုက္ၾကတာ သူခိုးမရွိလို႔ ေတာ္ေသးတာေပါ႔။
ဒီလိုအလုပ္မ်ိဳး ေတာ္ေတာ္႔
မန္ေနးဂ်င္းဆို ဘယ္လုပ္ႏိုင္မွာလဲ။
No comments:
Post a Comment