လူ႔ယဥ္ေက်းမႈေတြ
တိုးတက္လာၿပီး သားစိမ္းငါးစိမ္းေတြ စားရာက ခ်က္ျပဳတ္စားလာခဲ႔ၾကတဲ႔ စားဖိုေခ်ာင္ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းေၾကာင္းကို
မင္းတို႔ သိၿပီးသား မဟုတ္လား။ ခ်က္ဖို႔ျပဳတ္ဖို႔ ေျမအိုးေျမခြက္၊ ေၾကးအိုးေၾကးခြက္၊
ဒန္အိုးဒန္ခြက္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး တီထြင္ၿပီး အစားအစာမ်ိဳးစံုကို ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ ေလွာ္၊
လုပ္ကိုင္စားေသာက္၊ အရသာခံၾကတာဟာ လူသားေတြရဲ႕ ထူးျခားတဲ႔ ဝိေသသေပါ႔။
"စားေကာင္းမယ္႔
ပံုပဲ"
ကိုရီးယား
ဇာတ္လမ္းတြဲေတြမွာ အၿမဲ ဖတ္ေနရတဲ႔ စာသားေလးပါ။ လူေတြဟာ လွ်ာေပၚျဖတ္သြားတဲ႔ တဒဂၤအရသာေလးကို
ဘယ္ေလာက္ခံုမင္ တယ္ဆိုတာ မထင္႐ွားေပဘူးလား။ ဒါေၾကာင္႔လည္း 'ခ်ိဳ၊ ခ်ဥ္၊ ငံ၊ ဖန္၊ စပ္၊
ခါး' ဆိုတဲ႔ ရသေျခာက္ပါးကို ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး စီမံ ခ်က္ ျပဳတ္ၾကတာေပါ႕။
တခ်ိဳ႕က
အခ်က္အျပဳတ္မွာ ပါရမီထူးၾကတယ္။ သူတို႔ခ်က္တဲ႔ ထမင္း ဟင္းလ်ာေတြဟာ အရသာထူး႐ံုတင္မက အနံ႔ေလးတသင္းသင္း၊ အေရာင္ေလး တဝင္းဝင္းမို႔ ျမင္ရတာနဲ႔တင္
သြားရည္ယိုခ်င္စရာပါ။
တမူးမွာတုန္းက
ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႕ရဲ႕ စားဖိုမွဴးခ်ဳပ္က ဦးေဇာ္လင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရသမွ် လစာေလးေတြနဲ႔ ေလာက္လည္း ေလာက္ ေအာင္၊ အရသာလည္း ႐ွိ၊ စားလို႔လည္း
ေကာင္းေအာင္ စီမံခ်က္ျပဳတ္ရတာ မလြယ္လွပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္႔ အာလူးႏွပ္ကို
တင္ေမာင္ဦးက ေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္သတဲ႔။
ဦးေဇာ္လင္းႀကီးရဲ႕
လက္ရာလည္း ေကာင္းတာပဲ။ စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္၊
အရသာ႐ွိ႐ွိ ခ်က္တတ္ပါတယ္။ ဦးေဇာ္လင္း မီးဖိုေခ်ာင္ႏိုင္ လြန္းလို႔ ေဒၚညြန္႔ေမႀကီးက
အပါေခၚသြားေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ကသီလင္တ ျဖစ္ရပါေသးတယ္။
ဒီတစ္ေခါက္
တမူးကို အလည္ေရာက္ေတာ႔ ကိုေဇာ္လင္း၊ မညြန္႔ေမ တို႔ အိမ္မွာ ထမင္းစားခဲ႔ပါေသးတယ္။ သူတို႔အိမ္
ေရာက္ေတာ႔ ေဒၚညြန္႔ေမႀကီး က မီးဖိုထဲမွာ ဟင္းေတြကို တ႐ွီး႐ွီးတ႐ွဲ႐ွဲ ေႏြးေနတုန္း။
"ဆရာေရ…
ခဏေစာင္႔၊ ခဏေစာင္႔"
တစ္ေအာင္႔ေနေတာ႔
အေငြ႕ေထာင္းေထာင္းထေနတဲ႔ ထမင္းဝိုင္းမွာ ဒီဟင္းႏႈိက္ ဟိုဟင္းလွမ္း အငမ္းမရ အားရပါးရ
စားလိုက္ၾကတာ၊ ထမင္းဝိုင္းမွာ စကားေတာင္ မဟႏိုင္ပါဘူး။
စားေသာက္ၿပီးခါမွပဲ
"ကိုေဇာ္လင္းေရ… ခင္ဗ်ားလက္ရာကေတာ႔ မေျပာင္းမလဲ ေကာင္းဆဲပါပဲဗ်ား"လို႔ ခ်ီးမြမ္းမိပါေတာ႔တယ္။
ဟင္းခ်က္လက္ရာခ်င္းတူလွ်င္
အိုးႀကီးခ်က္က ပိုၿပီးေကာင္းျပန္ေရာ။ အိုးေသးေလးခ်က္က မႏူးႏိုင္၊မနပ္ႏိုင္လို႔ ေရတစြက္စြက္
လုပ္ေနရတာနဲ႔ကို အရသာ ကေမာက္ကမ ျဖစ္သြားတတ္တာ။ အိုးႀကီးခ်က္ကေတာ႔ သားငါးက သူ႔အရည္နဲ႔သူ
နပ္ၿပီး စိမ္႔ဝင္သြားတာဆိုေတာ႔ အရသာ ပိုထူးတာေပါ႔။
အခ်ိန္ရသေလာက္
လွည့္ပတ္စားခဲ႔တဲ႔ ထမင္းဝိုင္းအားလံုး ၿမိဳင္လည္း ၿမိဳင္ပါ႔၊ ထည္လည္း ထည္ဝါပါ႔၊ ခမ္းလည္းခမ္းနားပါ႔၊
အရသာေတြကလည္း စံုပါ႔၊ ျမင္႐ံုနဲ႔တင္ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးလု႔ိ ဝေနပါၿပီ။
တင္ေမာင္ထြန္း၊
ေထြးၾကည္တို႔အတြဲက နက္ျဖန္ သူတို႔ တာဝန္ယူ မယ္တဲ႔။
"ဆရာ…ငါးစားတယ္
ဟုတ္။ မနက္ေစ်းသြားရင္ ဆရာ မစားတာ ဝယ္မိမွာ စိုးလို႔"
"အကုန္စားပါတယ္ဟာ၊
ထူးထူးေထြေထြ ေလွ်ာက္လုပ္မေနနဲ႔"
ေထြးၾကည္က
'ေဒြးမယ္ေနာ္'အုပ္စုမွာ အငယ္ဆံုးေပါ႔။ အငယ္ဆံုး အေထြးဆံုးေပမယ္႔ ခုေတာ႔ အားလံုး လုပ္တတ္ေနရၿပီေလ။ သူ႔လက္ရာလည္း မေခပါဘူး။
ငါးဟင္းက ထူးထူးကဲကဲ အရသာ႐ွိလွပါတယ္။
ေနာက္တစ္ေန႔
တုတ္ၾကည္တို႔ အလွဴမွာစားၾကတယ္။ အိုးႀကီးခ်က္ ေပါ႔။ ဘိုးေသာင္းေဖရဲ႕ လက္ရာပါ။ မိသန္းႏြယ္က
သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ အလွဴပြဲမွာ ဧည့္ခံေကာင္း တစ္ဦးအေနနဲ႔ တာဝန္ေက်ေပးေနပါတယ္။
"ဆရာ…စား၊
ထပ္ထည့္ပါအုံး"
ၿပီးေတာ႔
ကၽြန္ေတာ္႔နားကို တိုးတိုးေလးကပ္ေျပာၿပီး-
"
ဆရာ…သိတယ္ေနာ္၊ မေမ႔နဲ႔ေနာ္"နဲ႔ ကပ္မွာေနပါေသးတယ္။
ေမာင္တုတ္ၾကည္တို႔
အလွဴနဲ႔ တစ္ေန႔တည္းမွာပဲ ေအာက္က်င္းက 'မီးကြင္းေက်ာင္း'မွာ ေနာက္တစ္ပြဲ ႐ွိပါေသးတယ္။
ေထြးၾကည္ရဲ႕ အမႀကီး အလွဴပါ။ ခုနေလးတင္ စားခဲ႔တာျဖစ္ေပမယ္႔ နည္းနည္းထည့္ၿပီး ထပ္စားခဲ႔ပါ
ေသးတယ္။ ငါးဟင္းနဲ႔ပါ။ အိုးႀကီးခ်က္ေပါ႕။
"ဟဲ႔…ေထြးၾကည္၊
လာပါအံုးဟ"
"႐ွင္…ဆရာ၊
ဘာလိုေသးလဲ"
"ဘာမွ
မလိုပါဘူး။ မေန႔က နင္႔လက္ရာကို ခ်ီးမြမ္းဖို႔ ေမ႔သြားလို႔။ နင္႔ လက္ရာ ငါးဟင္းအရသာက ဒီေန႔ နင္႔အမအလွဴ အိုးႀကီးခ်က္ ငါးဟင္း
အရသာနဲ႔ တစ္ထပ္တည္း တူတယ္ေဟ႔"
"အာ…ဆရာကလည္း၊
ဟဲ…ဟဲ"
အိုးကေလးနဲ႔
အိုးႀကီးခ်က္အရသာမ်ိဳးကို မီေအာင္ခ်က္တတ္တာ ေတာ္႐ံုပါရမီနဲ႔ ရပါ႔မလား။
ေထြးၾကည္ရဲ႕
အိုးႀကီးခ်က္နည္းကို အရယူခ်င္သူမ်ား-
ေထြးၾကည္ကို
တိုက္႐ိုက္ေမးမရလွ်င္-
သန္းႏြယ္ထံ
ေမးျမန္းႏိုင္ပါေၾကာင္း……။
No comments:
Post a Comment