Sunday, June 9, 2013

ထိပ္ဆံုးက'ဒီ'ခန္း




စာသင္ႏွစ္စမွာ ကေလးေတြကို တန္းခြဲသတ္မွတ္ ေပးရတာဟာ လြယ္တဲ႔ တာဝန္ မဟုတ္ပါဘူး။ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း အတူေနခ်င္လို႔ပါ၊ သူနဲ႔ တစ္ခန္းထဲ အတူ မေနခ်င္လို႔ပါ၊ ႐ႈပ္ယွက္ခပ္ေနတာပဲ။ ၿမိဴ႕ႀကီးမ်ားမွာဆို ခုေခတ္ ပိုလို႔ေတာင္ ဆိုးေသး။ အဲဒီဆရာ၊ ဆရာမ အခန္းမွာ မေနခ်င္လို႔ပါ၊ မထားခ်င္လို႔ပါဆိုတဲ႔ ဆရာတပည့္အၾကား မရွိစေကာင္းတဲ႔ ျပႆနာမ်ိဳးေတြပါ ရွိလာေနၿပီ။
ပံုမွန္အားျဖင္႔ေတာ႔ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ၊ မ်က္ႏွာႀကီးငယ္မေ႐ြး အရင္လာ၊ အရင္ဦး စံနစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဉာဏ္ရည္အလိုက္ တန္းခြဲေပးတဲ႔စံနစ္ကို က်င္႔သံုး ၾကတာ မ်ားတယ္။ ေက်ာင္းသားေဟာင္း တန္းတက္ဆိုရင္ေတာ႔'ေအတူေအ' စံနစ္ သံုးတာ ဇယားမ႐ႈပ္ဘူးေပါ႔။
တစ္ႏိုင္ငံႏိုင္ငံလံုးမွာေတာ႔ 'ေအ'ဆိုတာ ဗ်ည္းအကၡရာမွာ ေရွ႕ဆံုးက ျဖစ္သလို ဉာဏ္ရည္မွာ ေရွ႕ကေျပးတဲ႔ ကေလးေတြကို တန္းခြဲ'ေအ'မွာ ထား ေပးၾကတာ မဟုတ္လား။ 'ေအ'ခန္းကို ေရာက္လာတဲ႔ ကေလးေတြက သူတို႔ ဘာသာ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ အတန္းရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ ညီေအာင္ ေစာင္႔ထိန္းၾက ရတာမို႔ ပို…ေတာ္၊ ပို…လိမၼာၿပီး အေကာင္းဘက္ကို ေရွ႕႐ႈလာတတ္ေပမယ္႔ အခ်ိဳ႕ မလိုလားအပ္တဲ႔ မာနေလးေတြလည္း ေပၚလာတတ္ၾကပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးတန္းခြဲ ကေလးေတြကေတာ႔ ခပ္ညံ့ညံ့၊ ခပ္ဆိုးဆိုးေလး ေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ သူတို႔ေလးေတြမွာ ဆိုးသြမ္းၿပီး ထင္ေပၚေအာင္ ျပတဲ႔နည္းပဲရွိေတာ႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက နားလည္ စိတ္႐ွည္မႈ မေပးႏိုင္ၾကရင္ 'ျပႆနာ ကေလး'၊ 'ျပႆနာ တန္းခြဲ' ျဖစ္လာပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ တန္းခြဲစံနစ္မွာ ဉာဏ္ရည္စံု၊ အလႊာစံု ေရာထားတာမ်ိဳးက အေကာင္းဆံုးလို႔ ထင္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွိတုန္းက တမူးေက်ာင္းမွာ ငါးတန္း၊ ေျခာက္တန္း ကေလးေတြက တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုမ်ားလာေတာ႔၊ တန္းခြဲလည္း တစ္ႏွစ္ ထက္တစ္ႏွစ္ တိုးလာပါတယ္။ ထက္ျမက္ထူးခြ်န္တဲ႔ ကေလးေတြ တန္းခြဲ'ေအ' မွာ ေရာက္ေနၾကတာ ေတာ္ေတာ္ အသားက်ေနပါၿပီ။
အဲဒီေခတ္တုန္းက လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲေသးတာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က ႏွစ္စ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္အမီ ေရာက္တဲ႔ႏွစ္ နည္းလို႔ အရံသင္႔ တန္းခြဲၿပီးသားပဲ ႀကံဳရတာ။
တစ္ႏွစ္မွာေတာ႔ ေက်ာင္းဖြင္႔ခ်ိန္အမီ ေစာေရာက္ေနတာေၾကာင္႔ တန္းခြဲ သတ္မွတ္တာနဲ႔ ႀကံဳရပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေဟာင္း တန္းတက္မွာမို႔ ထူးထူးေထြေထြေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဘယ္သူဘယ္ဝါရယ္ မဟုတ္ ရင္ထဲမွာ 'ကလိတိတိ'ေလးျဖစ္ေအာင္ စခ်င္တတ္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႕ ဝါသနာ ေၾကာင္႔ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္ပါဘဲ ဦးခ်စ္သိန္းတို႔ တန္းခြဲေနတာ ဝင္စြက္လိုက္ပါတယ္။
"ဦးခ်စ္သိန္း…'ေအ'ကဟာ 'ဒီ'ပို႔ဗ်ာ။ ဒီႏွစ္ ေျပာင္းျပန္ လွန္ရေအာင္"
အဲဒီေခတ္ကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖို႔ 'ေအ'ခန္းတို႔၊ 'ဒီ'ခန္းတို႔ဆိုတာ အေရးမပါ ပါဘူး။ တန္းခြဲအားလံုး ဝင္ၾကရတာကိုး။ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ တစ္ ေက်ာင္းလံုးက ေက်ာင္းသားေတြဟာ တစ္ေက်ာင္းလံုးက ဆရာေတြရဲ႕  တပည့္ေတြ ျဖစ္ၾကရ တာပါပဲ။
ဒါေပမယ္႔ ကေလးေတြနဲ႔ မိဘေတြမွာ 'ေအ'ခန္းအစြဲက တမူးေက်ာင္း မွာ တန္းခြဲေတြ စ...ခြဲရတဲ႔ ႏွစ္က စၿပီး ေပၚခဲ႔တာမို႔၊ ေတာ္ေတာ္ အသားက် ေနၿပီ။ ထံုးစံအတိုင္း ကေလးထက္ မိဘက 'ေအ'ခန္းကို ပိုၿပီး စံုမက္တတ္ၾက တာပါ။ ထိပ္တန္း၊ ေရွ႕တန္းမွာ ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္ဆိုတဲ႔ အသိကို ငယ္စဥ္ကတည္းက ေလ႔က်င္႔ခ်မွတ္ေပးခ်င္တဲ႔ မိဘေမတၱာပါပဲ။
အတိုင္၊ အေဖာက္ ညီၿပီးျဖစ္တဲ႔ ဦးခ်စ္သိန္း၊ ဦးေဇာ္လင္းတို႔ကလည္း ႏွစ္ခြန္းမေျပာရဘဲ၊ အလွည့္အေျပာင္းေလး ျဖစ္ေအာင္ဆိုၿပီး 'ေအ'ခန္းကို 'ဒီ' ျဖစ္ေအာင္ ထက္ေအာက္လွန္လိုက္ၾကပါတယ္။
ေနာက္ေန႔ မနက္က်ေတာ႔ ဦးတင္ေအာင္ရဲ႕ လ႓က္ရည္ဆိုင္မွာ မိဘ တစ္ဦးျဖစ္တဲ႔ ဦးလွေသာင္းနဲ႔ ေတြ႔ပါေလေရာ။ ဦးလွေသာင္း၊ ေဒၚဦးတို႔နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ညီအကို ေမာင္ႏွမရင္းေတြလို ရင္းႏွီးၾကတာပါ။
"ေဟ႔…ဆရာေတြ၊ ဒီႏွစ္ က်ဳပ္သမီးက ဘယ္႔ႏွယ္ျဖစ္ၿပီး 'ဒီ'ခန္းထဲ ေရာက္သြားတာလဲ"
"ေဟာဒီ ဆရာႀကီး ခြဲတာပါဗ်ား…"
ဦးခ်စ္သိန္းက တဟားဟားရယ္ရင္း ကၽြန္ေတာ္႔ကို လက္ညႇိဳးထိုးၿပီး လႊဲခ် ပါတယ္။
"ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း အမွတ္နဲ႔ ခြဲတာပဲ၊ ဦးလွေသာင္းေရ႕…။ ခင္ဗ်ား သမီး 'ဒီ'ခန္းထဲ ေရာက္သြားတာ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး"
"စာေမးပြဲတုန္းကေတာ႔ ေျဖႏိုင္တယ္ ေျပာတာပဲ"
"ခင္ဗ်ားသမီးကို 'ေအ'ခန္းမွာ ထားခ်င္လို႔လား။ တစ္ခုေတာ႔ ရွိတယ္ ဦးလွေသာင္း၊ 'ဒီ'ကလူ 'ေအ'ကို သြားခ်င္ရင္ ရပါတယ္ဗ်ာ။ 'ေအ'ကေနျဖင္႔ 'ဒီ'ကို မေျပာနဲ႔ 'ဘီ'ခန္းကိုေတာင္ ေျပာင္းခြင္႔ မေပးႏိုင္ပါဘူး။ ခင္ဗ်ားသမီးက 'ဒီ'ကေန 'ေအ'ကို ေျပာင္းမွာဆိုေတာ႔ အခ်င္းခ်င္းေတြပဲ၊ ေျပာင္းေပးရမွာေပါ႔"
သူ႔သမီးသိကၡာ၊ သူ႔သိကၡာေၾကာင္႔ 'ေျပာင္းေပးစမ္းပါဗ်ာ'လို႔ မေျပာဘဲ ဇေဝဇဝါနဲ႔ ျပန္သြားပါတယ္။
ၿမိဳ႕ပတ္ၿပီး သူ႔သမီးနဲ႔ ဉာဏ္ရည္တူ သူငယ္ခ်င္းေတြကို လွည့္ပတ္ၿပီး ေမးတာေပါ႔။ အားလံုး 'ဒီ'ခန္း ေရာက္ေနၾကသတဲ႔။
'ေအ'ခန္းမွာ ဘယ္သူေတြ မ်ားလည္းလို႔ ဆက္စံုစမ္းတာေပါ႔။ မႏွစ္က ေနာက္ဆံုးခန္းက ကေလးေတြတဲ႔။
ေနာက္တစ္ေန႔ ဦးတင္ေအာင္ရဲ႕ လၻက္ရည္ဆိုင္မွာ ျပန္ေတြ႔ေတာ႔-
"ေတာ္ေတာ္ ႐ႈပ္တဲ႔ ဆရာေတြ"လို႔ ေထာပနာျပဳပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သာ သင္ရလို႔ကေတာ႔ 'ဒီ'တန္းလည္း ထိပ္တန္းျဖစ္ေစ ရမွာေပါ႔ေနာ္…။

No comments:

Post a Comment