Sunday, June 9, 2013

တာဝန္ေက်ေသာ ေက်ာင္းသူေလး


Cartoon_school_girl : Cartoon of Girl Student Studying & Reading Book
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ စာက်က္ၾကပံုက အမ်ိဳးမ်ိဳးပါ။ တခ်ိဳ႕က ဘာေပးေပး မက်က္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕က က်က္ခ်င္ေပမယ့္ ဘာက်က္ရမွန္း မသိ တာ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေပးသမွ်ကို ဘာမွ စဥ္းစားမေနေတာ့ဘဲ အကုန္က်က္ခ် လိုက္တာ။ တခ်ိဳ႕တေလပဲ ဒါက မွတ္ရတာ၊ ဒါက က်က္ရမွာလို႔ ခြဲသိၿပီး မွတ္သင့္တာ မွတ္၊ က်က္သင့္တာ က်က္ၾကတာပါ။
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူရဲ႕ အဓိကတာဝန္က စာက်က္ဖို႔မဟုတ္လား။ ဘာမွ မက်က္တဲ့သူဟာ ေက်ာင္းသားတာဝန္ မေက်ပါဘူး။ ေပးသမွ်စာကို ဘာမွ မေရြးဘဲ အကုန္က်က္တတ္သူကိုေတာ့ နည္းလမ္း မမွန္ေပမယ့္ ခ်ီးက်ဴး သင့္တာေပါ့။
သီသီဝင္းဆိုတာ ဆရာႀကီးဦးေအးကိုရဲ႕ တူမပါ။ ဆရာကေတာ္ မမရီ ဘက္က တူမေပါ႔။ ရြာကေန အေဒၚ႔အိမ္ လာေနၿပီး ေက်ာင္းတက္တာ။ ႐ိုး႐ိုး ေအးေအး၊ စာေၾကာက္လူေၾကာက္ အမ်ိဳးအစားထဲ ပါတယ္။
"နားလည္ရဲ႕လား"
မေျဖပါ။
"ဟ… ငါေျပာတာ ၾကားလား"
မလႈပ္ပါ။
"ဟဲ႔…ဆရာေမးရင္ ျပန္ေျဖရတယ္ဟ"
စိတ္တိုတိုနဲ႕ ေခါင္းေခါက္ဖို႔ လက္ရြယ္မွ မပြင့္တပြင့္ ၿပံဳးၿပီး၊ မ်က္လံုး ပုတ္ကလပ္ ပုတ္ကလပ္နဲ႔ ေခါင္းၿငိမ္႔တတ္တာပါ။
သူ႔ ေခါင္းၿငိမ္႔အေျဖက 'နားလည္ရဲ႕လား'၊ 'ၾကားလား'၊ 'ေမးရင္ ျပန္ ေျဖရတယ္'ဆိုတာေတြ အားလံုးအတြက္ တေပါင္းတည္း ေရာေျဖလိုက္တာ မ်ိဳးပါ။
ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို စာေမးတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ အေျဖတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ရဖို႔အတြက္ အႀကိမ္မ်ားမ်ား ေမးရပါတယ္။
ဆရာဦးေဌးလြင္ရဲ႕ ပေယာဂနဲ႔ လက္တစ္ကမ္းက မွီျငမ္းစာအုပ္ေလး ေတြ သံုးျဖစ္လာပါတယ္။ ဆရာဦးေသာ္ဇင္၊ ဆရာဓႏုျဖဴ ခင္ေမာင္မင္တို႔ရဲ႕ စာအုပ္အခ်ိဳ႕ ကိုးကားၿပီး ကဗ်ာ၊စကားေျပ ခံစားတဲ့ေနရာ၊ စာစီစာကံုး ေရးတဲ႔ ေနရာ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစဖို႔ ရွင္းလည္းျပ၊ မွတ္စုလည္းေပး၊ အေရးလည္း ခိုင္းပါတယ္။
စကားလံုး၊ ဝါက်၊ စာပိုဒ္ အဆင့္ဆင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုကို သာဓကေလးေတြနဲ႔ မွတ္စုေပးပါတယ္။ ေဒါသအျပစ္ကို ေရွာင္ႏိုင္ေအာင္ ေဒါသသင့္တဲ့ အေရးအဖြဲ႕ မ်ိဳးကို ဆရာဦးေသာ္ဇင္ရဲ႕ စာအုပ္ထဲက ၫႊန္းဆိုျပတဲ့အတိုင္း လက္ဆင္႔ကမ္း ေပးပါတယ္။
ေတာင္ထိပ္ၾကာေပါက္၊ အေနာက္ေနထြက္ဆိုရင္၊ အဲဒါ အျပစ္သင္႔ ပါတယ္။
ဆိုလိုခ်င္တဲ့ အဓိပၸါယ္မေရာက္ဘဲ၊ အျခားအဓိပၸါယ္ ေရာက္သြား ရင္လည္း အျပစ္ျဖစ္တယ္။ အက်ိဳးမဲ့ ႐ိုင္းပ်တဲ့ စကားလံုး၊ စာသားေတြသံုးရင္ အျပစ္ျဖစ္တယ္။ သင့္ရာသင့္ရာ ေကာက္ႏုတ္ၿပီး မွတ္စုေပး၊ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ တာပါ။ သိဖို႔ မွတ္ဖို႔ပါ။ က်က္ဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။
တေန႕- ဆရာဦးေအးကိုက…
 "ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ႀကီးဗ်ား…"
"ဘာမ်ားလဲ"
မနက္ပိုင္းက သီသီဝင္းနဲ႔ သူ႔အေဒၚတို႔ အျပန္အလွန္ေျပာေနၾကသံ ကို ဒီလို ေျပာျပပါတယ္။
"ဟဲ့…ေကာင္မေလး၊ မနက္ေစာေစာစီးစီး ခုနစ္အိမ္ ၾကား၊ ရွစ္အိမ္ ၾကား ဘာစာေတြ ေအာ္က်က္ေနတာလဲ"
"ဦးေမာင္ေမာင္ျမင္႔ သင္လိုက္တဲ့ ျမန္မာစာပါ"
"ဒါေလာက္ႀကီး ေအာ္က်က္ေန၊ ငါမ်ား နားၾကားလြဲလား၊ ျပစမ္း"
မမရီက မွတ္စုစာအုပ္ကို ယူၾကည့္ၿပီး ​-
"ဟဲ့.. ဒါက မွတ္ရမယ့္စာ၊ ေအာ္က်က္ရမယ့္စာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီဆရာ႔ ႏွယ္ ေပါက္တီးေပါက္ရွ"
႐ိုင္းပ်တဲ့ ေရးဖြဲ႕မႈအျပစ္အတြက္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ကဗ်ာေလး ကို သာဓကအျဖစ္ မွတ္စုေပးထားတာပါ။
အဲဒါကို မယ္သီက "အတြင္ယားပါဘိ၊ ဖင္ၾကားက ေပြးေတြ၊ စံုကုတ္ ကာ မိႈင္ေတြၿငီး..." ဆိုၿပီး နံနက္ေစာေစာစီးစီး ေအာ္…ေအာ္ၿပီး က်က္တာတဲ့ ေလ။
ကဲ…စာက်က္တာေတာင္ အျပစ္သင္႔ပါေပါ႔လား။ မွတ္ကေရာ။

No comments:

Post a Comment