Sunday, March 24, 2013

ကေလးေတြ အ'မွာစိုး




ေရာက္စ တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္ တာန္မရွိေသးေတာ႔ ပ်င္းရိရိ။
ေနာက္တစ္ေန႔ေရာက္ေတာ႔ ဆရာဦးတင္ဦးက အခ်ိန္ဇယားဆြဲၿပီး တာန္ ခြဲေသတ္မွတ္ေပးပါတယ္။
ါရင္႔ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးမ်ားရဲ႕ ေဖးမကူညီမႈ႔ကို ခံစားမိတာေၾကာင့္ ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္း မသိပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ထဲမွာ အထင္ရွားဆံုး ဆႏၵတစ္ခုရွိပါတယ္။ အဲဒါက ေတာ႔ ငါေက်ာင္းသားဘက ေၾကာက္တတ္တယ္။ မေျပာရဲ၊ မဆိုရဲ၊ မလာရဲ၊ မသြားရဲ။ ေက်ာင္းစာေတြသာ ရၿပီး ႏံုႏံုအအ စာရင္းင္ခဲ႔ရတာ။
 ငါ႔တပည့္ေတြ ငါလို မအေစရ။ ေျပာရဲ၊ ဆိုရဲ၊ လာရဲ၊ သြားရဲ၊ လူရည္ လည္ ကေလးေတြ ျဖစ္ေစရမယ္'ဆိုတဲ႔ အေတြးဟာ အထင္႐ွားဆံုး ႐ွိေနတဲ႔ ဆႏၵ တစ္ခုပါပဲ။
"ဆရာ႔နာမည္ ဦးေမာင္ေမာင္ျမင္႔ပါ။ မင္းတို႔ရဲ႕ အတန္းပိုင္ဆရာပါ။ ဆရာတို႔ေတြ အခ်င္းခ်င္း ရင္ႏွီးသြားေအာင္လို႔ မင္းတို႔ရဲ႕ နာမည္ေလးေတြ တစ္ေယာက္ခ်င္း ထၿပီး မိတ္ဆက္ေပးပါ။ ကဲ… ေ႐ွ႕တန္းက စမယ္"
တစ္ေယာက္ခ်င္း ထၿပီး မိတ္ဆက္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္႔အမည္ကိုယ္ ေျပာလည္း ရယ္တာပဲ။ သူမ်ားအမည္ နားေထာင္ၿပီးလည္း ရယ္ၾကတာပဲ။ သူမ်ားကို ရယ္ၿပီး၊ ကိုယ္႔ကိုရယ္ေတာ႔ မ်က္ေစာင္းထိုးသူလည္း ပါတယ္။
႐ွက္ကိုး႐ွက္ကန္းေျပာသူ၊ ခပ္ျပတ္ျပတ္ေျပာသူ၊ အသံက်ယ္သူ၊ အသံတိုးသူ၊ ႐ြံ႕တြန္႕တြန္႔ေျပာသူ၊ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ေျပာသူ၊ စ႐ိုက္စံုေတြ႕ရ ပါတယ္။ ျမန္မာ၊ ခ်င္း၊ ေဂၚရခါးနဲ႕ 'ဆာရာ'လို႔ေခၚတဲ႔ 'နာဂ'မေလး တစ္ေယာက္ လည္း ႐ွိေနေတာ႔ တိုင္းရင္းသားလည္း မ်ိဳးစံုေပါ႕။
"အသံေလး က်ယ္က်ယ္ေျပာ၊ ဆရာ မၾကားရလို႔"
ကေလးမေလးတစ္ေယာက္ အသံမၾကားရလို႔ အသံေလးက်ယ္ဖို႔ ေျပာလိုက္ေတာ႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ေျပာတာလည္းလည္း မၾကားရပါဘူး။
"ဟိြဳင္ခိုနင္တဲ႔ ဆရာ"
သူ႔ကိုယ္သူ သန္းႏြယ္လို႔ မိတ္ဆက္ထားတဲ႔ ကေလးမက အားမလို အားမရျဖစ္ၿပီး ေ႐ွ႕ေနလိုက္ေပးပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ဆံုးတန္းမွာ ေမးသိုင္းႀကိဳးပါ သကၠလပ္ဦးထုပ္ညိဳႀကီး ေဆာင္းထားတဲ႔ ေက်ာင္းသားက 'သန္းထြန္း'ဆိုတဲ႔ စကားနဲ႔ မိတ္ဆက္ပြဲကို အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။
"ေအး…ေအး၊ ကဲ… အခု ဆရာတို႔ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး နာမည္ေတြ ေျပာၿပီး ရင္းႏွီးသြားၾကၿပီ။ မင္းတို႔ေတြ စာသင္ရင္း မ႐ွင္းတာ႐ွိရင္ ေမးပါ။ ဆရာ႔ ဘာသာရပ္တင္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို ေမးၾကပါ။ မေၾကာက္ပါနဲ႔။ ဆရာေျပာတာက မင္းတို႔သိထားတာနဲ႔ လြဲေနခဲ႔ရင္ ေဆြးေႏြး ျငင္းခံုခြင့္ ေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ မင္းတို႔ျငင္းတာ မွားေနရင္ေတာ႔ အမွန္ကို ေျပာင္းၿပီး မွတ္ေပးရပါမယ္။ အဲ…ဆရာေျပာတာ မွားေနရင္လည္း မွန္ေနတဲ႔ မင္းတို႔ဘက္ကို ဆရာကိုယ္တိုင္ ေျပာင္းလာမွာပါ"
(၂)ပတ္ခန္႔ၾကာေသာ္… ဆရာမေထြးက ေမးလာေခ်ၿပီ။
"ဥိးေမာင္ေမာင္ျမင္႔၊ ေတာ္႔ ကေလးေတြကို ဘာေတြ ေျမႇာက္ေပးထား လဲ"
"ဗ်ာ…၊ ဘာလို႔လဲ၊ ေျမႇာက္မေပးရပါလား"
"ေရာ္…၊ ဘာမဟုတ္ရမွာလဲ။ ခင္ဗ်ားကေလးေတြေပါ႔၊ ဘယ္ဆရာ ဝင္ဝင္၊ ေတာင္ေမးေျမာက္ေမး၊ ေတာေအာ္ေတာင္ေအာ္၊ ေထာ္ေလာ္ ကန္႔လန္႔ ေမာင္ေရ႕…။ တစ္စက္ကေလးမွ မေကာင္းဘူး။ အျမင္ကပ္စရာႀကီး"
'မသိလွ်င္ေမး၊ မစင္ေဆး'ဆိုေသာ အခြင္႔အေရးကို တြင္တြင္ႀကီး အသံုးခ်ေနၾကေပၿပီ။
ျပက္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ ေျပာင္စပ္စပ္အတြက္ သိန္းလြင္နဲ႔ ေအာင္ျမင္႔ရီ-
သံျပတ္၊ ေထာင္႔မက်ိဳးေသာပံုစံအတြက္ ေအာင္ကိုနဲ႔ သာခ်ိဳ-
ေျမႇာက္ထိုးပင္႔ေကာ္အတြက္ စန္းဝင္းနဲ႔ ေမာင္လြင္-
မျမင္ကြယ္ရာမွ စူးစူးဝါးဝါး ထြက္လာတတ္ေသာ အသံအတြက္ ခင္ေမာင္ေဝတို႔ကို စိတ္ထဲမွ ေျပးျမင္လိုက္မိပါတယ္။
တကယ္ေတာ႔ ကေလးမ်ားသည္ 'ထံုတံုတံု၊အတတ'မဟုတ္ၾကပါ။
ဒီတစ္ေခါက္ တမူးကို ကၽြန္ေတာ္အလည္ေရာက္ေတာ႔ လက္ဦးတပည့္ ခင္ေမာင္ေဝတစ္ေယာက္ကို ဒီလို ျမင္သိလိုက္ရတယ္ေလ။
"အမယ္ေလး…ေလး…ဆရာရယ္၊ လူျမင္လွ်င္ ႐ိုက္ခ်င္တယ္လို႔ ဆရာ ေတြ႕တိုင္း အၿမဲေျပာေျပာေနတဲ႔ ေအာက္က်င္းက ခင္ေမာင္ေဝ…ေလ၊ ဆရာရဲ႕၊ မွတ္မိရဲ႕လား"ဆိုၿပီး ေျပာလိုက္တာေလ၊ စက္ေသနတ္နဲ႔ တရစပ္ပစ္ေနတဲ႔ အတိုင္းပါပဲ။
ဆရာဦးစံေမာင္၊ ဆရာဦးတင္ဦး၊ ကၽြန္ေတာ္႔အေၾကာင္း။ ဆရာေတြကို ခ်စ္စႏိုး က်ီစယ္ေနလိုက္တာ…
ဆရာမေထြးက "ဟဲ႔…အေဝ၊ နင္ခု ဘာလုပ္ေနလဲ"ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္း တစ္ခုကို မနည္း ေမးယူရတယ္။
"လယ္ရာ- ျပန္စားေရးပဲ ဆရာမ"
"ေကာင္ေလး…ေနာက္တီးေနာက္ေတာက္နဲ႔။ ေနာ႔…အသံုးေကာ ေလာက္ငရဲ႕လား"
"ကြ်န္ေတာ္ အပိုသံုးခ်င္ရင္ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔မိန္းမ နည္းနည္းပိုၿပီး ပင္ပန္းတာေပါ႕ ဆရာမရယ္"
ဆရာမေထြးက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ၿပံဳးၿပီး တစ္ခ်က္ လွမ္းၾကည့္လိုက္ ပါတယ္။
"ကေလးေတြ အ'မွာကို ေတာ္ေတာ္စိုးရိမ္တဲ႔ ဆရာႀကီး၊ ဘယ္႔ႏွယ္ ႐ွိစ" ဆိုတဲ႔ အရိပ္အေယာင္ကို လွမ္းျမင္လိုက္ရသလိုပါပဲ။

No comments:

Post a Comment