Friday, March 22, 2013

+၄၀ ႏွင္႔ -၄၀







၁၉၇၁-ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာျပည္ ေတာင္ေပၚ၊ေျမျပန္႔ ေနရာအႏွံ႔က ဆယ္ေက်ာ္သက္လူငယ္ ၄၀၀ေက်ာ္ေလာက္ ရန္ကုန္ပညာေရး တကၠသိုလ္မွာ ပညာဆည္းပူးဖို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကပါတယ္။

ပညာေရးဘြဲ႔ကို အသီးသီး ရယူၿပီးတဲ႔ေနာက္ တာဝန္က်ရာ ေဒသ အသီးသီးကို သြားေရာက္ၿပီး တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခဲ႔ၾကတာမို႔ သူငယ္ခ်င္းခ်င္း မျမင္မေတြ႔ၾကရ ႏွစ္ေပါင္းကို ၾကာလွေပါ႔။

စတင္ရင္းႏွီးခဲ႔ၾကတဲ႔ ကာလကို ႏွစ္ေလးဆယ္ခန္႔ ေပါင္းထည့္ၿပီးခ်ိန္ က်မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန သူငယ္ခ်င္းမ်ားရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းမႈနဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကန္ေတာ္ႀကီး ကရဝိတ္နန္းေတာ္မွာ ျပန္ေတြ႕ၾကရေအာင္ စီစဥ္ၾကတယ္။ အေျခအေနေပးသူ မွန္သမွ် အေျပး ေရာက္လာၾကပါတယ္။

ႏွစ္ေလးဆယ္အတြင္း ႐ုပ္ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ဓါတ္ေျပာင္းလဲျခင္း ျဖစ္စဥ္ ေၾကာင္႔ အခ်ိဳ႕ထုထည္ ႏွစ္ဆတိုးလာၾကတယ္။ အေလးခ်ိန္ႏွစ္ဆ တက္လာ ၾကတယ္။ ေက်ာ႔ေက်ာ႔မတ္မတ္ ကိုယ္ဟန္ေတြ ေလ်ာ႔ေလ်ာ႔ ကိုင္းကိုင္း ျဖစ္လာ ၾကတယ္။ အျမင္၊ အၾကား အာ႐ံုခံကရိယာေတြ စြမ္းရည္က်လာၾကၿပီ။ မအား တဲ႔ၾကားက မလိုခ်င္ပါဘဲ ျဖစ္လာတဲ႔ အိုျခင္းဆိုတဲ႔ ဇရာသေဘာေတြေပါ႔။

 ေျပာၾကဆိုၾကတဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြထဲမွာလည္း ငယ္စဥ္ ေက်ာင္းသား ဘဝတံုးက လံုးဝ မေျပာမဆိုခဲ႔ၾကတဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြ ပါလာတယ္။ ေန ေကာင္းရဲ႕လား။ က်န္းမာေရးဂ႐ုစိုက္။ အနာနဲ႔ေဆး တည့္ေအာင္ေပး ဆိုသလို ဆီးေဆး၊ ဝမ္းႏႈတ္ေဆး၊ ဒူးနာခါးနာေပ်ာက္ေဆးအျပင္ ဆရာဝန္နဲ႔ ေဆးခန္း ေဆး႐ံု သိသမွ်ကို ၫႊန္းၾက၊ျပၾက။ အေနအထိုင္၊ အစားအေသာက္ ဆင္ျခင္ဖို႔ သတိေပးၾကနဲ႔ေပါ႕။ မအားတဲ႔ၾကားက မလိုခ်င္ပါဘဲ ရလာတဲ႔ နာျခင္းဆိုတဲ႔ ဗ်ာဓိသေဘာေတြေပါ႔။

ဆက္သြယ္ရန္ လိပ္စာစာအုပ္ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာ မအားတဲ႔ၾကားက မေသခ်င္ဘဲ ေသသြား႐ွာၾကတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ အမည္ေတြကို ဝမ္းနည္း ထိတ္လန္႔ ဖတ္မိရျပန္တယ္။ သင္လည္း ေသရမည္၊ အခ်ိန္ပိုင္းသာ လိုေတာ႔ သည္လို႔ ေသျခင္းဆိုတဲ႔ မရဏသေဘာကို သတိေပးေနတဲ႔ စာမ်က္ႏွာေလး ပါပဲ။


ငယ္႐ုပ္ကို ႏွစ္ေလးဆယ္ေပါင္းၿပီး ျပန္ေတြ႔ၾကရလို႔ ဇရာနဲ႔ဗ်ာဓိ လကၡဏာေတြ ျပလာေပမယ္႔ စိတ္ေျပာင္းလဲျခင္းေတာ႔ မျဖစ္ၾကေပဘူး။ “နင္…ဘယ္သူမဟုတ္လား၊ ဘယ္ဝါမဟုတ္လား”နဲ႔ ေအာ္ဟယ္ဟစ္ဟယ္၊ ေပြ႕ဟယ္ ဖက္ဟယ္၊ ဆြဲဟယ္  ရမ္းဟယ္၊ ေထာင္းဟယ္ထုဟယ္နဲ႔ ပြက္ပြက္ညံ၊ ေစြ႔ေစြ႔ခုန္ၿပီး ျမဴးတူးေပ်ာ္႐ႊင္ ေနလိုက္ၾကတာ လက္႐ွိအ႐ြယ္ကို ေမ႔ေနၾကတယ္ မဟုတ္လား။

ဒူးနာ၊ ခါးနာ၊ ေသြးတိုး၊ ေက်ာက္ကပ္၊ ႏွလံုး၊ ဆီးခ်ိဳ၊ ႐ွိ႐ွိသမွ် ေရာဂါ ေတြလည္း လတ္တေလာ ေပ်ာက္ကင္းသက္သာေနၾကတယ္။

သားေရးသမီးေရး၊ အလုပ္တာဝန္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး၊ ေသာက မွန္သမွ် လည္း အခိုက္အတန္႔ ေလ်ာ႔ပါးေျပေပ်ာက္ေနတယ္။

‘အို၊နာ၊ေသ’ ဆိုတဲ႔ သံေဝဂတရားေတြ ျမင္ေတြ႕ ခံစားေနရပါလ်က္ ပုထုဇဥ္ဘာဝ ေမ႔ေမ႔ေပ်ာက္ေပ်ာက္ျဖစ္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလံုး လက္႐ွိ ကာလကေန အႏွစ္ေလးဆယ္ေလာက္ ေနာက္ျပန္ႏႈတ္ၿပီး ေပ်ာ္႐ႊင္ဖြယ္ အတိတ္ကို စီးေမ်ာခံစား ေနမိႀကပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း အႏွစ္ေလးဆယ္ေလာက္ ျပန္ႏႈတ္ၿပီး ဟိုတစ္စ၊ ဒီတစ္စ အစီအစဥ္မက်တဲ႔ ပံုရိပ္ေတြကို… တရိပ္ရိပ္၊ တေရးေရး…

အနႏၲေက်းဇူး႐ွင္ ဆရာေကာင္း၊သမားေကာင္းေတြနဲ႔ စာေပေတြ၊ ဘာသာရပ္ေတြ၊ သင္ျပနည္းေတြ၊ ပညာေရး သေဘာတရားေတြ ေလ႔လာ ဆည္းပူးၿပီး လက္ေတြ႔တန္းျပဆင္း ေလ႔က်င္႔သင္ၾကားခဲ႔ၾကတယ္။

ဂီတပြဲေတြ၊ ကပြဲေတြက်င္းပၿပီးမွာ ၿငိမ္႔ေညာင္းသာယာစြာ သီဆို တီးမႈတ္ ကခုန္ျမဴးတူးခဲ႔ၾကတယ္။

ေလွေလွာ္၊ ေရကူး၊ ဂ်ဴဒို၊ ၾကက္ေတာင္၊ ေျခလွ်င္ေတာင္တက္၊ ေဘာ႔လံုး၊ ေဘာလီေဘာ၊ ဘတ္စကက္၊ ေျပးခုန္ပစ္စတဲ႔ အားကစားနည္း မ်ိဳးစံုကိုလည္း သန္ရာသန္ရာ ယွဥ္ၿပိဳင္လႈပ္႐ွား ကစားခဲ႔ၾကတယ္။

ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္၊ အတန္းအလိုက္ အသင္းအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲစားခရီး ထြက္ၿပီး ရင္းႏွီးေပ်ာ္႐ႊင္ ခင္မင္မႈေတြ ရ႐ွိခဲ႔ၾကတယ္။

ဦးသန္႔အေရးအခင္း၊ မိႈင္းရာျပည့္ စတဲ႔ ႏိုင္ငံ႔အေရးေတြမွာလည္း ပါဝင္လႈပ္႐ွားခဲ႔ၾကတယ္။

အေရးၾကံဳလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးမွာ အရံအင္အားေတြျဖစ္ဖို႔ စစ္သင္တန္းေတြလည္း ေလ႔က်င္႔သင္ၾကားခဲ႔ၾကတယ္။

ၾကံဳခဲ႔ရတဲ႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူဘဝ ေက်နပ္အားရ ေပ်ာ္႐ႊင္ခဲ႔မိပါတယ္။

ေအာင္ေက်ာ္စိုးနဲ႔ စိုးဝင္းသန္းဟာ ဟသၤာတ တစ္ၿမိဳ႕တည္းက လာ ၾကတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြျဖစ္ၿပီး တကၠသိုလ္မွာလည္း မခြဲပဲ တတြဲတြဲ ေနၾကတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ပါ။ အိတ္ကပ္ထဲမွာ ႏွာ႐ွဴဘူးေလးေတြလည္း ေဆာင္ ထားတတ္တဲ႔ သူေတြပါ။ သူတကာကို ကူညီတတ္လို႔ လူခ်စ္လူခင္ မ်ားပါ တယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြအေပၚလည္း သိပ္ေကာင္းႀကတဲ႔ သူေတြပါ။

တြံေတးတင္ဝင္းက အစမွာ တို႔အဖြဲ႔နဲ႔ အေနမ်ားတယ္။ အုပ္စုထဲမွာ အငယ္ဆံုးေလးမို႔ ခ်စ္ၾကပါတယ္။ ဒုတိယႏွစ္ တစ္ဝက္ေလာက္ ေရာက္ေတာ႔ တင္ဝင္းက ေအာင္ေက်ာ္စိုးတို႔ အခန္းကို အကူးအသန္း အလည္အပတ္ မ်ားလာတယ္။

"ေဟ႔ေကာင္…တင္ဝင္း၊ ငါတို႔ဆီလည္း ေနပါအံုးဟ" ဆိုေတာ႔

"မင္းတို႔ေကာင္ေတြက ငါ႔အေဖလာရင္ ပါလာတဲ႔ မုန္႔လည္း စားေသး၊ အေဖနဲ႔ု တိုင္ၿပီး ေခ်ာက္တြန္းတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ငါ႔ေခါင္းလည္း ပြတ္ပြတ္ၿပီး စတယ္။ ေအာင္ေက်ာ္စိုးတို႔က ငါ႔ကို မုန္႔လည္း ေကၽြးတယ္၊ ေခ်ာ႔လည္း ေခ်ာ႔၊ ေျမႇာက္လည္း ေျမႇာက္ေပးတယ္။ မင္းတို႔ဆီ မလာဘူးကြာ"လို႔ ျပန္ေျပာေတာ႔ ရယ္လို႔သာ ေနလိုက္ရေတာ႔တယ္။

ေအာင္ေက်ာ္စိုးနဲ႔ စိုးဝင္းသန္းဆိုတာ သူငယ္ခ်င္းေတြအေပၚ အဲဒီလို 'လက္သာ'တဲ႔ သူေတြပါ။

ဒါေပမယ္႔ ေအာင္ေက်ာ္စိုးက သူ႔ရဲ႕ အသိုက္အဝန္းအေပၚ တစ္ဘက္ လူက ေက်ာတာမ်ိဳးကိုေတာ့ ဆတ္ဆတ္ထိ မခံတတ္တဲ႔သူမ်ိဳး။

'ငေစြ'လို႔ အေျပာခံရလွ်င္ 'ဟဲ႔…ငကန္း'လို႔ ျပန္ေျပာတတ္သူမ်ိဳးပါ။

သူ အဲဒီလို တစ္ဘက္သားကို ပက္ပက္စက္စက္ ပစ္ပစ္ခါခါ ေျပာလိုက္တဲ႔ အခါ မ်ိဳးမွာ စိုးဝင္းသန္းက 'ဟယ္…အဲလိုႀကီးေတာ႔ ေျပာပါနဲ႔ဟယ္'ဆိုၿပီး ဟန္႔တတ္ ပါတယ္။

ငါ႔တကၠသိုလ္၊ ငါ႔အတန္း၊ ငါ႔အသင္း၊ ငါ႔သူငယ္ခ်င္း ဆိုတဲ႔စိတ္ႏွင္႔ အင္မတန္ ‘ငါစြဲ’ႀကီးတဲ႔ ေအာင္ေက်ာ္စိုး၊ ၿပိဳင္ၾကၿပီေဟ႔ဆိုရင္ သူ႔ဘက္ကပဲ ႏိုင္ခ်င္တဲ႔ေအာင္ေက်ာ္စိုး၊ သူ႔အတန္းရဲ႕ ေဘာ႔လံုးသင္းကို အားေပးတဲ႔ အခါမွာ ကသိကေအာင္႔ ျဖစ္ရေတာ႔တာပါပဲ။

သူ႔အတန္း ေဘာ႔လံုးသင္းကလည္း အျဖစ္မ႐ွိတဲ႔ အသင္းပါ။ ၅-ႏွစ္ ကစားတာ တစ္ပြဲမွ အႏိုင္မရခဲ႔ဖူးဘူး။ ေဘာ႔လံုးပြဲ မႏိုင္ေပမယ္႔ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ကြင္းဖြင္႔ပြဲမွာ တို႔အတန္း ဆိုင္းဘုတ္ကိုင္ ေမာ္ဒယ္မေတြက အႏိုင္ရေနက်။ နဝေဒးနဲ႔ ျမဝတီေဆာင္မွာ စစ္တမ္းေကာက္လိုက္တိုင္း တ႔ိုရဲ႕ေမာ္ဒယ္မေတြက မဲအျပတ္ ျဖတ္ေနက်။

ဒီေတာ႔ ေဘာ႔လံုးပြဲ ႐ံႈးၿပီးရင္ မႏိုင္'နိုင္ရာနဲ႔ ကိုင္ရတာေပါ႔။ သူက ေဟာဒီလိုေအာ္ၿပီး အႏိုင္ယူပစ္လိုက္တာပါ။

“ေဟ့..ဆိုင္းဘုတ္ကိုင္မွာ ဒို႔က ႏွစ္တိုင္း ႏိုင္ၿပီးသားကြ”

“မင္းတို႔အတန္းက ဆိုင္းဘုတ္ကိုင္ သိပ္မိတယ္ကြာ၊ ဘယ္သူလဲ”လို႔ တစ္ဘက္သင္းက ေမးလာတဲ႔ အခါမ်ိဳး မွာ ေအာင္ေက်ာ္စိုးက ႏႈတ္ခမ္းႀကီး ေထာ္ၿပီး “ေျပာဘူး”နဲ႔ အႏိုင္ပိုင္းေလ႔ ႐ွိပါတယ္။

ေဘာ႔လံုးပြဲက ႐ံႈးမယ္႔သာ ႐ံႈးရ၊ က်က်နန ကစားတတ္သူ ဆိုလို႔ ေဗဒႀကီးဦးတင္ျမင့္၊ ေတာင္ႀကီးေမာင္ဝင္း၊ လွေ႐ႊနဲ႔ ကိုေက်ာ္ထင္ ေလးငါးေယာက္ပဲ ပါတာ။ က်န္လူေတြက အာကလန္ပါကလန္ေတြ။ ေဘာ႔လံုးတစ္ခ်က္ မကန္ ဘူးဘဲ ဂိုးသမားအကႌ်လက္႐ွည္ လိုခ်င္လို႔ အရံဂိုးသမား အမည္စာရင္း ေပးၿပီး ကြင္းထဲ တစ္ႀကိမ္မွ မဆင္းဘူးတဲ႔ စန္းေမာင္လို လူလည္း ပါတယ္။ ပြဲႀကိဳ ဒဏ္ရာျပ ကစားသမားကေတာ႔ အမ်ားစုပါ။

ဆန္းရွင္မင္းက ေျခမကို ပတ္တီး တစ္လိပ္လံုး စည္းလိုက္ ေျဖလိုက္၊ သူတကာ ျမင္ေအာင္ ျပတဲ႔ရက္…

ေ႐ႊဘိုကိုေအးၾကဴ ေခါင္းမွာပတ္တီးစည္းၿပီး လိမ္ဖယ္လိမ္ဖယ္ယမ္းၿပီး လမ္းသလားတဲ႔ ေန႔…

ဂိုးသမားႀကီး ကိုစိုးသန္းေမာင္ လက္သိုင္းႀကိဳး ပတ္တီးစည္းထားၿပီး စာသင္ခန္း စႀကႍတစ္ေလ်ာက္ ဟန္ေရးျပေသာေန႔…

(ဤေန႔ဤရက္မ်ိဳးကား တို႔အတန္းရဲ႕ ေဘာ႔လံုးၿပိဳင္ပြဲ တစ္ရက္အလို ပြဲႀကိဳရက္မွန္း ပြဲစဥ္ဇယား မၾကည့္ဘဲ သိႏိုင္သတည္း)

သူတို႔ေတြက ပရိယာယ္အလြန္ၾကြယ္တဲ႔ ေဘာ့လံုးသမားေတြေလ။ ေနာက္ေန႔ကစားမဲ႔ပြဲမွာ ေသခ်ာေပါက္႐ံႈးမွာမို႔ ပြဲႀကိဳရက္ ကတည္းက ဒဏ္ရာရ အေၾကာင္းျပေလးေတြ ရွာထားတတ္ၾကတာ မဟုတ္လား။

“ငါ…နာေနလို႔ေပါ႔ကြာ၊ မဟုတ္လို႔ကေတာ႔ ဒီေကာင္ေတြအသင္း ဘယ္…လြယ္လိမ္႔မလဲ”လို႔ ႀကိမ္းဝါးတတ္ၾကတာေလ။

ဒို႔အသင္းကလည္း ၅-ႏွစ္ကစားတာ တစ္ပြဲမွ အႏိုင္မရခဲ႔ဖူးဘူး။ ‘အလြန္ဆံုးသေရ’ တစ္ေပးခံရတဲ႔ အသင္းပါ။ အဲဒီေလာက္ ညံ့တဲ႔ အသင္းေပမဲ႔ သထံုသိန္းဝင္းတို႔၊ သီေပါက မနန္းခင္ျမင္႔ေအးတို႔ ဦးစီးတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ အားေပးပံုကေတာ႔ အလြန္ အားပါးတရ ရွိလွပါတယ္။ မိုးရြာတဲ႔ေန႔ ကစားတဲ႔ ပြဲေတြမွာေတာင္ ျပည္၊ တေကာင္းက သူငယ္ခ်င္းမေတြက ေဖ်ာ္ရည္ပံုးႀကီး ဆြဲလာၾကၿပီး တေပ်ာ္တပါး ေအာ္ဟစ္ အားေပးၾကတာပါ။

သူတို႔အားေပးပံုက ၿပိဳင္ဘက္အသင္းကို ေျခာက္ဖို႔၊လွန္႔ဖို႔အတြက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္႔အသင္းသားေတြ ေခ်ာ္တာ၊ လြဲတာေတြကို သေရာ္ခ်င္လို႔၊ ဝိုင္းဟားခ်င္လို႔ လာၿပီး အားေပးၾကတာမ်ိဳး။

ထြန္းျမင္႔ႀကီး ခါးကိုင္းၿပီး၊ ေျခလွမ္းက်ဲႀကီးနဲ႔ ေျပးေနပံုက ကာတြန္း ေမာင္လြင္ရဲ႕ သူခိုးႀကီးငထက္ျဖားနဲ႔ တူသတဲ႔…

ေတာင္ႀကီးဝင္း၊ သာေကတဝင္း ႏွစ္ေကာင္လံုး ထြက္တဲ႔…

ညီညီကိုနဲ႔ ေရနံေခ်ာင္းေပစိ ဝင္တဲ႔…

ကြင္းထဲက လူကိုေရာ၊ ကြင္းျပင္က လူကိုပါ ႀကံဳသလို ကလိၾက၊ ရိၾက၊ ေနာက္ၾက၊ ေျပာင္ၾကတာပါ။ ေဘာ႔လံုးပြဲ႐ႈံးလို႔လည္း ဝမ္းပန္းတနည္း မျဖစ္ၾကပါဘူး။

တစ္ႏွစ္မွာေတာ႔ ကိုေက်ာ္ထင္နဲ႔ ငပုေတာသိန္းဝင္းတို႔ တန္းဆင္းၿပီး ေျပာင္းသြားတဲ႔အသင္းနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ကစားရာမွာ ပြဲၿပီးခါနီးထိ သေရက်ေနရာတုန္း တစ္ဘက္သင္းက ေမာင္ေအာင္ၾကည္ အဖ်က္ၾကမ္းလို႔ ပယ္နယ္တီ ရပါတယ္။ ‘ဒီတစ္ခါျဖင္႔ ႏိုင္ဖူးေပၿပီ'လို႔ ေတြးၿပီး ေပ်ာ္ေနၾကတာေပါ႔။ ကိုေက်ာ္ထင္ႀကီးက ဖမ္းမွာ။ ေတာကြ်ဲအင္း ကိုေအးၾကဴက ကန္သြင္းမွာပါ။


“ကဲ၊ေက်ာ္ထင္ေရ႕ ေဘာ့လံုး…ေပြ႔မိလို႔ေတာ႔ အေမ႔ပဲေဟ႔”ဆိုၿပီး ေျခဗလာနဲ႔ တအားက်ံဳးတဲ႔ၿပီး ေဘာ႔လံုးေရာ၊ မဟာပထဝီ ကမ႓ာလံုးေရာ အတြဲ လိုက္ႀကီး ကန္သြင္းလိုက္ေတာ႔ ေျမစိုင္ခဲေတြဖြာၿပီး ေဘာ့လံုးက ဂိုးတိုင္ ေနာက္က အမ်ိဳးသားအားကစား႐ံုကို ေက်ာ္ထြက္သြားပါတယ္။ ဂိုးမဝင္ပါဘူး။ အလြန္ဆံုး သေရဘြဲ႔ကို ဘယ္အသင္းကိုမွ လႊဲမေပးရ ေတာ႔ဘဲ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ တို႔ေျပာခ်င္တာ ေဘာ႔လံုးပြဲအေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီေန႔က မွတ္မွတ္ရရ ေနာက္တစ္ေန႔ ေဘာ႔လံုးပြဲအတြက္ ဆန္းရွင္မင္းတို႔ ပတ္တီးေတြနဲ႔ မာယာမ်ားတဲ႔ေန႔။ ပြဲႀကိဳဒဏ္ရာျပ ေဘာသမားေတြ မ်ားလြန္းလို႔ ေဘာ့လံုးကြင္းမဆင္းဘဲ ကဇာတ္႐ံုေဘး ေျမစိုက္ ဘတ္စကက္ေဘာကြင္းမွာ ဒို႔သူငယ္ခ်င္းေတြ လူမွ်ေအာင္ က်ား၊မ ေရာခြဲၿပီး ကစားေနၾကတာ။

တင္ေမာင္ဝင္း ပစ္ေပးလိုက္တဲ႔ ေဘာ႔လံုးကို သိဂႌဝင္းဖမ္းၿပီး သံကြင္းထဲ လွမ္းပစ္ဖို႔ လက္အေျမႇာက္၊ အစာျဖည့္ဖို႔ ေမ႔လာတဲ႔ ဝမ္းဗိုက္က ႐ုတ္တရက္ ေအာင္႔တာနဲ႔ ေဘာ႔လံုးကိုလႊတ္ၿပီး ဝမ္းဗိုက္ကို လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ဖိထားလိုက္တယ္။ ျပဳတ္က်လာတဲ႔ ေဘာ႔လံုးက လက္ႀကီးႏွစ္ဖက္ ေျမႇာက္ၿပီး ကာထားတဲ႔ တ႐ုတ္ဝင္းေ႐ႊရဲ႕ ေျခေအာက္ကေန ေျမေထာက္ေဘာ အျဖစ္ ခုန္ၿပီး ေဌးဝင္းလက္ထဲ ေရာက္သြားေတာ႔ ေဌးဝင္းက ေကာက္စား လုပ္ၿပီး ဂိုးသြင္းသြားပါတယ္။

မသိဂႌဝင္း ကြင္းျပင္ထြက္ၿပီး လြယ္အိတ္ထဲက မုန္႔ထုပ္ေလး ထုတ္ စားကာ သူ႔အစာအိမ္ကို ေခ်ာ႔ေနသခိုက္ တစ္ေယာက္ေလ်ာ႔ အေနအထားကို အခြင္႔ေကာင္းယူဖို႔ တစ္ဘက္သင္းက ႀကိဳးစားတယ္။ ကိုခင္ေမာင္ေဌးႀကီး ပစ္လိုက္တ႔ဲ ေဘာ႔လံုးကို ေညာင္တုန္းစိုးဝင္းေလး ရတယ္။ ေရွ႕ကပိတ္ထားတဲ႔ နန္းေလာင္မြန္းကို လြတ္ေလာက္ၿပီ အထင္နဲ႔ ေကြ႔အေက်ာ္မွာ ပခံုးနဲ႕ၿငိၿပီး ေဘာ႔လံုးလြတ္က်သြားတယ္။ လက္မ'တိုင္းနဲ႔ ခ်ဳပ္ထည္ကို စင္တီမီတာနဲ႔ မွား တြက္တဲ႔ စက္ခ်ဳပ္ဆရာလိုမ်ိဳး စိုးဝင္းေလး အတြက္လြဲသြားတာပါ။ စိုးဝင္းက လွစ္လွစ္ကေလး၊ ေလာင္မြန္းက ကစ္ကစ္ေလးမဟုတ္လား။

ေဘာ႔လံုးက ဟိုဂိုးဝင္၊ ဒီဂိုးဝင္၊ ဟိုဘက္ေျပး၊ ဒီဘက္ေျပး၊ လူးလာ ခတ္ေနေပမယ္႔ ကြင္းေဘးကေန အတန္ၾကာၾကာ သတိထားၿပီး ၾကည့္ေနရင္ ေတာင္မွ ဘယ္ဘက္ကေန ပါမွန္း မသိႏိုင္တဲ႔သူကေတာ႔ ခင္ဖူးေအးေပါ႔။ ေဘာ႔လံုးသြားရာ လိုက္ၾကည့္၊ ေဘာ႔လံုး ေျပးရာေနာက္ တေကာက္ေကာက္နဲ႔ ဖတ္သီဖတ္သီ လိုက္ေနေပမယ္႔ သူ႔လက္ထဲကို ေဘာ႔လံုးက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ေရာက္မလာပါဘူး။ ၿပိဳင္ဘက္ ကစားသမား ႏွစ္ေယာက္ ခုန္ပုတ္လိုက္တဲ႔ ေဘာ႔လံုး ေဝ႔ေခ်ာ္ၿပီး သူ႔လက္ထဲ ေရာက္လာျပန္ေတာ႔လည္း ဘယ္သူက ေပးမွန္းမသိေတာ႔ ဘက္ခြဲလို႔ မရေသး။ အမွတ္မထင္ သူရတဲ႔ ေဘာ့လံုးကို ကဗ်ာကယာ လက္လႊဲေပး လိုက္ၿပီးကာမွ လူမွားၿပီး သူ ေပးလိုက္တဲ႔လူရဲ႕ လက္ထဲက ေဘာ႔လံုးကို ျပန္လိုက္ၿပီး လုေနျပန္ေရာ။ ဒါေၾကာင္႔ သူ… ဘယ္ဘက္က ပါတယ္ဆိုတာ ခန္႔မွန္းရ သိပ္ခက္ပါတယ္။

႐ွမ္းႀကီးမ်ိဳးဝင္း စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုး အသားကုန္လႊဲၿပီး ပစ္လိုက္တဲ႔ ေဘာ့လံုးကို ေမာင္ေမာင္ျမင္႔က ဖတ္ကနဲ ဖမ္း၊ လႊားကနဲ ခုန္လိုက္တာ၊ သံကြင္းအထက္ကို လြန္သြားကာမွ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ေျမႇာက္တဲ႔ၿပီး ဂိုးေပါက္ တည့္တည့္ အေပၚကေန အားပါးတရ ပစ္ေပါက္ သြင္းယူလိုက္ပါတယ္။ ျပန္အက်မွာေတာ႔ သံကြင္းႏႈတ္ခမ္းကို လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ဖမ္းဆုပ္၊ ႏွစ္စကၠန္႔ ေလာက္ ခိုယမ္းၿပီး ေျမေပၚသို႔ လွပစြာ ခုန္ဆင္းလိုက္ပါတယ္။

အဲဒီလို သူငယ္ခ်င္းတစ္သိုက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ကစားေနၾကတုန္း ဇာတ္႐ံုထဲက ကိုေက်ာ္ေသာင္းႀကီး ထြက္လာၿပီး…

“ေမာင္ေမာင္ျမင္႔ေရ…၊ အက တိုက္ေနတာ ကူစမ္းပါအံုးဟ”

လူေတြ တစ္အုပ္တစ္မႀကီးထဲကေနၿပီး အႏုပညာၿမိဳ႕ေတာ္က ငါ႔ကိုမွ ေ႐ြးေခၚလိုက္တာ၊ ဒီလူႀကီး ပန္းခ်ီဆရာပီပီ ေတာ္ေတာ္ အျမင္႐ွိတာပဲ။

ဇာတ္႐ံုထဲေရာက္ေတာ႔ ဇာတ္ခံုေပၚမွာ မင္းသမီး မေငြသန္းကို ေတြ႕ လိုက္ရတယ္။ အလို…ဒီလူႀကီး ငါ႔ကိုမ်ား ႏွစ္ပါးခြင္အတြက္ မင္းသားတင္မလို႔ လား။

“ကိုေက်ာ္ေသာင္း…ေနာင္ႀကီး၊ ခင္ဗ်ားထင္သလို ကြ်န္ေတာ္ မက တတ္ဘူးေနာ…”လို႔ တိုးတိုးေလး ကပ္ေျပာလိုက္ရတယ္။

“မင္႔…ဘယ္သူက က’တတ္တယ္ ေျပာလို႔လဲ၊ ဒီစင္ေပၚတက္ၿပီး ဆလိုက္မီးထိုးေပးစမ္း၊ ဟိုဘက္ကေကာင္ ထိုးတဲ႔ အေရာင္အတိုင္း လိုက္ထိုး၊ သူ႔ကို ငါ မွာထားၿပီးသား”

တစ္ဘက္လူက ဆလိုက္ပံုးေနာက္မွာ ကြယ္ေနလို႔ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါ မသိရပါဘူး။ မွာၾကားခ်က္အတိုင္း လုပ္႐ံုေပါ႔ဆိုၿပီး လက္ဝဲဘက္ မီးစင္ေပၚကို ေအာင္႔သီးေအာင္႔သက္ တြယ္တက္ခဲ႔ရပါေတာ႔တယ္။

အကတိုက္တာ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ မ႐ွိေသးေပမယ္႔ အခန္းအနား အစီ အစဥ္အတိုင္း က်က်နန စီမံထားတာပါ။

“ၾကြေရာက္႐ႈစားလာၾကတဲ႔ ဧည့္ပရိသတ္ႀကီး႐ွင္….၊ ယၡဳတင္ဆက္မွာ ကေတာ႔ အညိဳေရာင္မ်က္ဝန္းပိုင္႐ွင္ မင္းသမီးေလး မေငြသန္းရဲ႕ မက္မေျပတဲ႔ ဆယ္႔တစ္ေထြအက ျဖစ္ပါတယ္႐ွင္…၊ ႐ႈစား အားေပးေတာ္ မူၾကပါအံုး႐ွင္…”

အမယ္…အမယ္၊ တို႔မင္းသမီး မေငြသန္း ခြန္ႏွစ္ေထြထက္ ပိုၿပီး၊ ဆယ္႔တစ္ေထြႀကီးမ်ားေတာင္ ကမွာဆိုပါလား။

ကႀကိဳးကကြက္ ဆယ္႔တစ္မ်ိဳးကို ဆက္တိုက္ ကျပရမွာ။ ေတာ္ေတာ႔ လူ ဘယ္ရမွာလဲ။ မီးထိုးရင္း ၾကည့္ရေသးတာပေလ…။

ပထမတစ္ေထြ…။ ေခါင္းေလးလႈပ္လႈပ္၊ လက္ေလးလႈပ္လႈပ္ ဝန္႐ုပ္။

ဒုတိယအေထြ…။ ေမးေလးဆတ္ဆတ္ထိုး၊လက္ေလးေျမႇာက္ေျမႇာက္ ေျခေလးေျမႇာက္ေျမႇာက္္ၿပီး ျမဴးျမဴးၾကြၾကြကတဲ႔ သူငယ္ေတာ္အက။ နိပ္ဟ…။

တတိယအခ်ီ…။ အပ်ိဳေတာ္ ကကြက္။ ရင္ေလးခါခါ..ခါခါ၊ တင္ေလး လႈပ္လႈပ္..လႈပ္လႈပ္နဲ႔ ထမီးနားေလးကို ဝဲကာဝဲကာ ခတ္တဲ႔ၿပီး၊ လွည့္ပတ္ ကျပေနလိုက္တာ…၊ ရင္သပ္႐ႈေမာ ပါလားဟဲ႔။ မင္းသမီးရဲ႕ နားသယ္မွာ ေခြ်းသီးေလးစို႔လာတာ မီးစင္ေပၚက အထင္းသားျမင္ရ။ ပုဝါေလး ေပးလိုက္ ခ်င္စမ္းပါ႔။

ေနာက္တစ္ခ်ီ…လာျပန္ၿပီေဟ႔။ သြားၿဖဲၿပီး ေျခာက္လိုက္၊ ဖေနာင္႔ ေပါက္ၿပီး ႀကိမ္းလိုက္နဲ႔ အတြင္းအားစိုက္ၿပီး ကရတဲ႔ ဘီးလူးက။ နားထင္စက ေခြ်းေပါက္ေလး လြင္႔ထြက္သြားတာေတာင္ ျမင္လိုက္ရ။ ေမာရွာတဲ႔ မယ္ဝဏၰ ပါးစပ္ေလးလည္း ဟတတ။

လာေလ႔ ေနာက္တစ္မ်ိဳး…။ ေဇာ္ဂ်ီေတာင္ေဝွး အိုေလး လိုရာေသြး…။ ေဆးေလး ႀကိတ္လိုက္၊ ေတာင္ေဝွးေလး ေထာက္ခုန္လိုက္၊ ေတာင္ေဝွးေလး ထမ္းကလိုက္နဲ႔ ဟိမဝႏၲာက ေမေဇာ္ဂ်ီခင္မ်ာ ရင္ေလး လိႈက္ဖိုလိႈက္ဖို အေမာပိုသလို ျဖစ္လာၿပီ။ အေမာလံုေဆးကို ကိုယ္တိုင္ ေဖာ္စပ္ေနသလို ထင္ရ။ ဒို႔ဆရာႀကီး ဘိုးလိႈင္ဆီက ဒဂံုဘိလပ္ေရေလး ဝယ္တိုက္လိုက္စမ္း ခ်င္ပါ႕။

ေဇာ္ၿပီးေတာ႔ ေမ်ာက္ကတဲ႔ေလ။ ဘယ္နံပါးက သန္းေလးကုတ္လိုက္၊ ညာနံပါးက သန္းေလးကုတ္လိုက္၊ လက္ေလးႏွစ္ဖက္ စံုေျမႇာက္၊ ဘယ္ညာ လွည့္ပတ္ၿပီး ခုန္ေပါက္ ကေနလိုက္တာ ေမ်ာက္မင္းသမီးေလး ေတာ္ေတာ္ ဟိုက္ေနပံုရတယ္။

တီးလံုးက ၿမိဳင္ၿမိဳင္၊ ကကြက္က ျမဴးျမဴး၊ မီးထိုးဆရာေတြ ဓာတ္ကူးၿပီး လက္စြမ္းျပၾကေတာ႔တာေပါ႔။ ဝါ၊ စိမ္း၊ နီ၊ ျပာ ေရာင္စံုဆလိုက္ေတြက ၿငိမ္ၿငိမ္ မေနဘဲ ရိပ္ရိပ္၊ရိပ္ရိပ္နဲ႔ လွည့္ေျပာင္းေပးလိုက္ေတာ႔ ေမာတာေရာ၊ မူးတာေရာ ႏွစ္မ်ိဳးေပါင္းၿပီး ဆယ္႔တစ္ေထြ မျပည့္ခင္ ဘိုင္းကနဲ ပစ္လဲက်သြားပါတယ္။ ေၾသာ္…ေမ်ာက္မူးလဲဆိုတာ ဒါမ်ိဳးကိုး။

“ဟ…ဟ၊ မင္းသမီး မူးလဲသြားၿပီ၊ လုပ္ၾကပါအံုးဟ”

လက္်ာမီးထိုးလင္႔စင္ေပၚက ေအာ္သံနဲ႔အတူ ဝုန္းကနဲ ခုန္ခ်သံႀကီးကို ၾကားလိုက္ရပါတယ္။

ကြ်ႏ္ုပ္လည္း မင္းသမီးကို ေျပးတဲ႔ၿပီး ေပြ႔ထူမယ္အၾကံနဲ႔ စင္ေပၚက ကမန္းကတန္း တြယ္ဆင္းခဲ႔ေပမဲ႔ ေအာက္ေရာက္ေတာ႔ ေနာက္က်သြားပါၿပီ။ မင္းသမီးကို ေပြ႔ထူၿပီး သူ႔လက္စြဲေတာ္ ႏွာဘူးေလးနဲ႔ နွာႏွပ္ ေပးေနတဲ႔သူက လက္်ာမီးထိုးသမား၊ ေမာင္မင္းႀကီးသား ေမာင္စိုးဝင္းသန္း…။

“ဟဲ႔…ေငြသန္း၊ ေငြသန္း၊ သတိရၿပီလား။ ေမာင္ေမာင္ျမင္႔ ရပ္ၾကည့္ မေနနဲ႔၊ ေရတစ္ခြက္ေလာက္ သြားခပ္ခဲ႔စမ္း”

အသံျပာျပာနဲ႔ ေငါက္ထုတ္လိုက္တာေၾကာင္႔ ကဗ်ာကယာေျပးဆင္းၿပီး ႏွမေတာ္မင္းသမီး ေငြသန္းအတြက္ ေရၾကည္ေတာ္မ်ား ဆက္သခဲ႔ရေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား…။

No comments:

Post a Comment