Sunday, March 24, 2013

ဆရာဘဝ ပထမအခ်ိန္


 ဆရာေရဆရာ႔အတြက္ အတန္းနဲ႔ဘာသာ မခြဲရေသးဘူး၊ ဒီေန႔ ဆရာတစ္ေယာက္ ခြင္႔ယူထားလို႔ သူ႔အခ်ိန္ အစားင္ေပးစမ္းပါအံုး
ဟုတ္ကဲ႔၊ ရပါတယ္ဆရာ
တာန္ယူၿပီး အတန္းထဲင္ခဲ႔ေပမယ္႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတာ ဘာမွ မ႐ွိေလေတာ႔ ဘာသင္ရမွန္းလည္း မသိ၊ ဘယ္လိုသင္ရမွန္းလည္း မသိတာ ေၾကာင္႔ ဆရာစားပြဲမွာ င္ထိုင္ၿပီး စာအုပ္ဖတ္ေနလိုက္ပါတယ္။
()တန္းခန္းပါ။ စာမသင္ဲ ထိုင္ေနေတာ႔ အႀကိဳက္ေတြ႕သြားၾကတာ ေပါ႔။ ကေလးသဘာေျပာၾကဆိုၾက၊ တို႔ၾကဆိတ္ၾကေပါ႔။ ဆရာမလာလို႔ စာမသင္ရတာထက္ ဆရာလာၿပီး စာမသင္ရတာေလာက္ အရသာ ထူးတာမ်ိဳး ေက်ာင္းသားဘမွာ ဘာ႐ွိလို႔လဲ။
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကလည္းငါမွ စာမသင္တာဘဲေလ…’ဆိုၿပီး လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေနခြင္႔ေပးၿပီး လစ္လ်ဴ႐ႈထားလိုက္တာပါ။
ေဒါက္ေဒါက္ေဒါက္
ဆီးသီးေစ႔က စားပြဲေပၚ ေထာက္တဲ႔ၿပီး ေ႐ွ႕နားမွာ က်လာပါတယ္။ ဒီေကာင္ေတြ ငါ႔ကို စမ္းၿပီဆိုၿပီး ေထာင္းကနဲ ေဒါသထြက္သြားပါတယ္။
ဆရာေပါက္စဆိုတာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ နည္းေသးေတာ႔ ဘာတဲ႔ဆို ငါ႔ကိုစမ္းတာလို႔ ထင္တတ္ၾကတာကိုး။
ဘယ္ေကာင္လဲကြ
တစ္ေယာက္မွ မလႈပ္ၾက။
ေဟ႔ဘယ္သူလုပ္တာလဲလို႔ ေမးေနတယ္ေလ
ကၽြန္ေတာ္႔စကားကို လုပ္မိတဲ႔သူကလြဲၿပီး က်န္တဲ႔သူေတြက မသိႏိုင္ ေလေတာ႔ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ျဖစ္ေနၾကတာေပါ႔။ ဒီလိုျဖစ္တာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္က နားမလည္ေသးပါဘူး။
ေဟ႔ေကာင္ေတြ၊ လုပ္တုန္းကလုပ္ၿပီး အခုမွ သရဲေဘာေၾကာင္လား၊ မင္းတို႔ထက္ မိုက္လို႔ ဒီလိုအေးႀကီးမွာ တစ္ေယာက္တည္း ေက်ာင္းဆရာ လာလုပ္တာကြ
အတန္းေနာက္က ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ လက္ပိုက္ရင္ေကာ႔ၿပီးကြ်န္ေတာ္ပါလို႔ န္ခံလိုက္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေနရာကေန ‘ဝုန္းကနဲ ထၿပီး ေက်ာင္းသားရဲ႕ အကႌ်ေကာ္လံစကို ဆြဲအစ္လိုက္ပါတယ္။
ဘာသေဘာလဲ၊ မင္းတို႔ ငါ႔ကို စမ္းတာလား
မဟုတ္ပါဘူးဆရာ၊ ကြ်န္ေတာ္႔ကို လွမ္းေပါက္တာ၊ ကြ်န္ေတာ္ ေရွာင္ လိုက္လို႕ပါ
ေနာက္တစ္ေယာက္က င္ရွင္းပါတယ္။
ဒါဆို အစကတည္းက ငါေမးေနတာ၊ ေျပာပါေတာ႔လား
မေျပာရဲလို႕ပါ ဆရာ
ကႌ်ေကာ္လံစကို လႊတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေလးက ႐ုန္းျခင္းေဆာင္႔ျခင္း မလုပ္ပါဘူး
ဆရာဘမွာ ပထမဆံုးင္ရတဲ႔ အခ်ိန္ပါ။
အစားထိုးအခ်ိန္ဆိုတာပါကင္ေဖာက္ဆရာငယ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ မသင္႔ေတာ္တာပဲ။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုလည္းမသိ၊ ကေလးအေၾကာင္းကိုုလည္း မသိ၊ ဘာသာရပ္ကိုလည္း မသိ၊ ဘယ္မွာ အဆင္ေျပပါ႔မလဲ။
ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ေဒါသစိတ္နဲ႔ စတင္မိတ္ဆက္ခံခဲ႔ရေပမယ္႔ သူတို႔ေတြ ဟာ ဆရာကို နာကည္း မသြားၾကပါဘူး။ သည့္ေနာက္ပိုင္းေတာ႔ အတန္းထဲမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ စာသင္၊ အတန္းျပင္မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ ေဘာ့လံုးကစား၊ ဆရာတပည့္လည္း ဟုတ္၊ သူငယ္ခ်င္းလည္း ဟုတ္၊ အျပန္အလွန္ နားလည္ ခဲ႔ၾကတယ္ မဟုတ္ပါလား။
ၾကာင္းနဲ႕ၿပံဳးခ်ိဳေရမင္းတို႔ငယ္ငယ္က ပံုရိပ္ကို မင္းတို႔ကိုယ္ တိုင္ မွတ္မိေကာင္းမွ မွတ္မိၾကမွာ ျဖစ္ေပမယ္႔ ဆရာကေတာ႔ မင္းတို႔ေပးတဲ႔ သင္ခန္းစာကို အမွတ္ရဆဲမို႔ မွတ္တမ္းတင္လိုက္မိပါတယ္။
အလယ္တန္းေက်ာင္းသားအ႐ြယ္ ဘာမွ အေတြ႕အႀကံဳမ႐ွိေသးတဲ႔ ကေလးအ႐ြယ္က သူ႕မွာ ဘာပညာရွိလို႔ ဆရာကို ပညာစမ္းရမွာလဲ။
ဆရာကို ပညာစမ္းတာလားဆိုတဲ႔ အေတြးဟာ တကယ္ေတာ႔မျပည့္ေသးတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ အေတြးသာ မဟုတ္ပါလား။

No comments:

Post a Comment