Wednesday, April 3, 2013

ဆရာကို စာၾကည့္ဖို႔ ၿခိမ္းေျခာက္ေသာ တပည့္မ်ား


ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္စဝင္ေတာ႔ ေက်ာင္းမွာ ဆရာ၊ဆရာမ အင္အား နည္းပါတယ္။ (၁၅)ဦးေလာက္ပဲ ႐ွိမွာပါ။ အလယ္တန္းပိုင္းကို အထက္တန္းျပ ဆရာေတြပါ ဆင္းသင္ရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္႔တာဝန္က (၇)တန္း ျမန္မာစာ၊ (၈)တန္းမွာ အကၡရာသခၤ်ာ၊ (၉)တန္းသခၤ်ာ၊ (၁၀)တန္းျမန္မာစာနဲ႔ သခၤ်ာက တစ္ပိုင္း၊ (၅)တန္းတစ္ခန္းကို အဂၤလိပ္စာေလးလည္း ေျပးသင္လိုက္ရေသး။
သင္ၾကားေရးေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ…
ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သိပါ။ ကိုယ္ဟာ ဘယ္လိုဆရာမ်ိဳးလဲ။
တပည့္ကို သိပါ။ ကိုယ္႔တပည့္ေတြဟာ ဘယ္လို ကေလးေတြလဲ၊ တစ္ဦးခ်င္း အေနအထားကအစ သိထားရမွာ။
ဘာသာရပ္ကို သိပါတဲ႔။ ဘာသာရပ္လည္း ကြ်မ္းက်င္ဖို႔ လိုပါတယ္။ မသိေသးရင္ သိေအာင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရမွာပါ။
အလုပ္စဝင္စ ဆရာေပါက္စရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း အေရးသံုးပါး တစ္ပါးမွ မသိတတ္ေသးပါဘူး။
ခက္တာက ဘာမွမဟုတ္ေသးပဲ ဘဝင္ျမင္႔ေရာဂါေလး မသိမသာ စြဲေနတာကလား။ အတန္းစံု ဘာသာစံုသင္ဖို႔ အနည္းဆံုး ေလးဆယ္႔ငါးမိနစ္စာ ေလာက္ေတာ႔ က်က်နန ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္သြားသင္႔တာမဟုတ္လား။ ဒီအတန္း ဒီသင္ခန္းစာအတြက္ စာအုပ္ေလးလွန္၊ ေခါင္းစဥ္ေလးၾကည့္ၿပီး ျပန္ပိတ္လိုက္။ ဟိုအတန္း ဟိုသင္ခန္းစာအတြက္ စာအုပ္ေလးလွန္ၿပီး ေခါင္းစဥ္ေလးၾကည့္ ျပန္ပိတ္ထားလိုက္။ ခြန္ႏွစ္တန္းျမန္မာစာ လွန္ဟယ္၊ ႐ွစ္တန္းသခၤ်ာ ေလွာ ဟယ္၊ ကိုးတန္း၊ဆယ္တန္းစာေတြ ဆြဲဟယ္၊ ဖြဟယ္နဲ႔ ေယာင္ေတာင္ ေပါင္ေတာင္လုပ္ၿပီး ဘယ္အတန္း၊ ဘယ္စာကိုမွ က်က်နန မျပင္မိပါဘူး။ ငါးတန္းမွာသင္ရမယ္႔ အဂၤလိပ္စာအတြက္ဆို လွည့္ေတာင္ မၾကည့္မိခဲ႔ပါဘူး။
တစ္ေန႔မွာေတာ႔ ငါးတန္းအဂၤလိပ္စာသင္ရင္း စာသင္ခန္းထဲကေန ဆရာနားေနခန္းဘက္ကို ကေလးေတြ မရိပ္မိေအာင္ အသာကေလးလွ်ိဳၿပီး ျပဴးတူးၿပဲတဲ အေျပးထြက္လာခဲ႔ရတဲ႔ အျဖစ္မ်ိဳးႀကံဳခဲ႔ရပါတယ္။
ျဖစ္ပံုက ဒီလိုပါ။ အငယ္တန္းစာမို႔ အထင္ေသးေသး ဘာမွျပင္ မထား မိဘူး။ အကူသင္ရတာမို႔ ေက်ာင္းသားကိုင္ ဖတ္စာအုပ္လည္း ကိုယ္႔မွာ အပိုင္ မ႐ွိပါဘူး။ စာအုပ္ရဲ႕ စီစဥ္ပံု အျပင္အဆင္ကို လံုးဝ သိမထားဘူး။ အတန္းထဲ ေရာက္မွ ေ႐ွ႕တန္းက ကေလးတစ္ေယာက္ဆီက စာအုပ္ယူၿပီး-           
 "မေန႔က ဘယ္ေရာက္ၿပီလဲေဟ႔"ဆိုၿပီး ခပ္လြယ္လြယ္၊ ခပ္ေပါ႔ေပါ႔ သင္ေနတာပါ။ အဲဒီေန႔ ေလ႔က်င္႔ခန္းမွာ  နာမ္၊ ႀကိယာေတြကို လံုးတီးေလးေတြ ေပးၿပီး ဘာသာျပန္ခိုင္းတာ။
ဒါေပမယ႔္ ကိုယ္ေတြ႕ေနက် အဂၤလိပ္-ျမန္မာ မဟုတ္ဘဲ၊ ၿမန္မာလိုေပး၊ အဂၤလိပ္လို ျပန္ခိုင္းတာ။ 'ဌာပနာမံု႔'တဲ႔။ ဗုေဒၶါ…၊ ငါ႔မွာက အဂၤလိပ္-ျမန္မာ အဘိဓါန္ပဲ႐ွိတာ။ တက္(စ္)ဘုတ္ထဲ ကဗ်ာကယာ ႐ွာလို႔လဲမရ။
"အခုသိသေလာက္ ေရးထားႏွင္႔ၾက။ ဆရာ ဗိုက္နာလို႔၊ ခဏေန ျပန္လာမွ ႐ွင္းမယ္"ဆိုၿပီး ဆရာနားေနခန္းကို အေျပးထြက္လာၿပီးေတာ႔  ေမးရ တာေပါ႔။
"ဟဲ႔၊ စာအုပ္ ေနာက္ဆံုးေနရာမွာ ပါတယ္ေလ"
ဒီလိုဆိုေတာ႔လည္း အလြယ္ေလးပါလား။ ဆရာဆိုတာ ကိုယ္သင္တဲ႔ စာအုပ္ရဲ႕ အစီအစဥ္ အခင္းအက်င္းကို သိထားရမွာပါလား။
တစ္ခ်ိန္မွာေတာ႔ (၁၀)တန္းသခၤ်ာသင္တာ မ်က္ေစ႔လည္ၿပီး လံုးခ်ာ လိုက္ေနပါေရာ။ ဘယ္လိုမွ လုပ္မရ၊ အခ်ိန္က ကုန္ခဲ၊ ေခြ်းေတြကလည္း ဒီးဒီး က်ေပါ႔။ ခရမ္းေရာင္ ဘန္ေကာက္ပုဆိုး ဝတ္ထားတာ ပုဆိုးတစ္ထည္လံုး ေခြ်းေတြနစ္ေနၿပီ။ ေနာက္လည္း လွည့္မၾကည့္ရဲ။
ဟိုး…ေနာက္ကေကာင္ေတြက ကၽြန္ေတာ္လည္ေနတာ မသိၾကပါဘူး။ ေ႐ွ႕ဆံုးက ေမာ္ၾကည္၊ ျမင္႔ျမင္႔ေအးနဲ႔ ခင္ၾကဴတို႔က ကၽြန္ေတာ္႔ျဖစ္ပံုၾကည့္ၿပီး အားနာလို႔ မၾကည့္ရက္။ ကၽြန္ေတာ္က ႐ွက္လို႔ မၾကည့္ဝံ႔။ ဒီလိုနဲ႔ အခ်ိန္ေျပာင္း ေခါင္းေလာင္းထိုးမွပဲ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဝန္ခံၿပီး ထြက္လာခဲ႔ရတာေပါ႔။  သင္ခဲ႔ၿပီးမွ ဆရာဦးတင္ဦးကို ေမးခဲ႔ရတာပါ။
သင္ေနက် ဆရာမႀကီးေတြ၊ ဆရာႀကီးေတြ ရွင္းျပလိုက္ေတာ႔လည္း အလြယ္ကေလးပါပဲ။
ဒါေၾကာင္႔ အတန္းႀကီးငယ္မဟူ သင္ခန္းစာႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ လိုအပ္ ပါတယ္။ မွီျငမ္းစာအုပ္ေတြ ဖတ္ရမယ္။ ဝါရင္႔ ဆရာဆရာမႀကီးေတြထံ ေမးျမန္း ေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ပိုင္းေတာ႔ ကိုယ္သင္မယ္႔ သင္ခန္းစာနဲ႔ ပတ္သက္တာကို ျဖစ္ႏိုင္သမွ် ႀကိဳတင္ၿပီး ျပင္ပါတယ္။ ကိုယ္မကြ်မ္းက်င္ မသိေသးတာဆို အသာ ေလး ေ႐ွာင္ရတာေပါ႔။
ကိုယ္သိသေလာက္ သင္ခဲ႔တာကို ကေလးေတြ ဘယ္ေလာက္ နား လည္သလဲ ဆိုတာလည္း စစ္ေဆးဖို႔ လိုပါေသးတယ္။ ေလ႔က်င္႔ခန္း စာအုပ္ စစ္ရတာလည္း ေပ်ာ္စရာတစ္မ်ိဳးပါ။ ေလ႔က်င္႔ခန္းစစ္ရင္း သူတို႔ရဲ႕ စ႐ိုက္ကို လည္း မွန္းလို႔ရတာေပါ႔။
ရီရီျမင္႔ကေတာ႔ အမွန္ျခစ္ အ႐ွည္ႀကီးေပးမွ၊ ခပ္ေသးေသးေလး ျခစ္ ေပးလိုက္ရင္ သူမ်ားစာအုပ္ကို လက္ဝါးနဲ႔ပိတ္ထားၿပီး စစ္ခြင္႔မေပးဘူး။ သူ႔ စာအုပ္မွာ အမွန္ျခစ္႐ွည္ မရမခ်င္း နားပူနားဆာ လုပ္တတ္တာ။ ရရင္ေတာ႔ သူ…ေပ်ာ္ၿပီ။ စာအုပ္ေထာင္ျပၿပီး 'တေဟးေဟး'ေအာ္ၿပီး ေပ်ာ္ေတာ႔တာပဲ။
ခင္ျဖဴဝင္းက သူမ်ားရသလို မရရင္ ဆရာကို မ်က္ေစာင္းထိုးမယ္။ မ်က္ေစာင္းထိုး ဝါသနာပါတယ္။ 'စိန္မ်က္ေစာင္း'ဘြဲ႕ ရထားတာ။
မာမာဦး၊ သန္းႏြယ္ အမွတ္တိုတာ႐ွည္တာ မလို။ ျပၿပီးသား ျဖစ္ဖို႔ပဲ။ စကားေျပာေနၾကလို႔ "ျပၿပီးၿပီလား"ေမးရင္ စာအုပ္ေလးေတြ ေထာင္ျပ၊ စကား ေျပာၿမဲ ဆက္ေျပာၾက။
ရီရီစိုး၊ ခင္ေလးေဆြတို႔က မွားမွာ သိပ္ေၾကာက္တာ။ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္ေအာင္ မ်ဥ္းပိတ္တုန္း။
သိန္းလြင္နဲ႔ ေအာင္ျမင္႔ရီ လူမ်ားခ်ိန္မွ ထပ္မွာ။ ဒါမွ သူတို႔စာအုပ္ကို က်က်နန စစ္ခ်ိန္လည္းမရ၊ ကၽြန္ေတာ္႔စာပြဲနားမွာ ရစ္သီရစ္သီလုပ္ၿပီး ဟိုလူစ၊ ဒီလူကလိ အခ်ိန္ၾကာၾကာျဖဳန္းလို႔ရမွာ။
စန္းဝင္းက ခုပဲလာထပ္ေတာ႔မွာလိုလို၊ မ်ဥ္းပိတ္ဖို႔ေပတံ ျပန္မေပးတဲ႔ သူကို စိတ္ဆိုးေနတာလိုလို။ ေမာင္လြင္က မထပ္ႏိုင္ေသးဘူး၊ သူကူးစရာ စာအုပ္က ငွားမရေသးလို႔ ေယာင္ေပေပလုပ္ေနတာျမင္ရတယ္။
ေသာင္းခိုရန္းတို႔၊ ရန္ခိုေထာင္တို႔က စာအုပ္တစ္အုပ္ကို အလည္မွာ ထားၿပီး သဲႀကီးမဲႀကီး ကူးေနၾကတုန္း။ ထူးထူးထြန္းက ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ ၿပီးပါၿပီ၊ ဟိုေကာင္ေတြ ယူကူးေနလို႔ လာမျပရေသးတာပါဆိုတဲ႔ မ်က္ႏွာေပးနဲ႔ စာကူးေနတဲ႔သူေတြကို တစ္လွည့္၊ ကၽြန္ေတာ္႔ကို တစ္လွည့္ ၾကည့္ေနပါတယ္။
တုတ္ၾကည္က 'ေကာင္းတယ္'ဆိုလည္း 'ဟုတ္'၊ 'ဒီလိုေလးေရးလိုက္' ဆိုလည္း 'ဟုတ္'၊ ဘာေျပာေျပာ လွ်ာတစ္လစ္ကေလးနဲ႔ 'တဟုတ္တည္းဟုတ္' ေတာ႔တာပဲ။
ါက ကၽြန္ေတာ္႔အတန္းထဲမွာ စစ္ရတာ၊ စိတ္ထဲမွာ ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး ႐ွိလွပါ တယ္။ ဒါေပမယ္႔…သင္ခန္းစာထပ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဂ႐ုထားၿပီး စစ္ရတဲ႔ သူေတြ ႐ွိပါတယ္။ တင္ႏု၊ ေဌးၾကည္နဲ႔ ခင္ဝင္းရင္တို႔ပါ။ သူတို႔ေတြ စာလာျပရင္ စာအုပ္ထပ္ၿပီး ပစ္မထားခဲ႔ၾကဘူး။ စာစစ္တာကို ေစာင္႔ၾကည့္တတ္ၾကတယ္။ စကားလည္း နည္းၾကတယ္။ မ်က္လံုးေတြက ေအးစက္စက္နဲ႔။
"အမွန္ေပးတာ တကယ္ေရာ…မွန္ရဲ႕လားဆရာ"
"ဘယ္လိုဆိုရင္ ပိုေကာင္းမွာလဲဆရာ"လို႔ ေမးေနသေယာင္။
ကိုယ္႔အတန္းထဲမွာ ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး စစ္ခဲ႔တာ၊ သူတို႔စာအုပ္ေတြကို စစ္တဲ႔အခါ စိတ္ထဲမွာ တင္းတင္းႀကီး ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
တစံုတရာ ေမးလိုက္လို႔ မ႐ွင္းျပႏိုင္မွာကို စိုးရိမ္တာပါ။ ဒါေၾကာင္႔ သင္ခန္းစာမျပင္မိလို႔ လက္ေတြ႕ႀကံဳလိုက္ရတဲ႔ အျဖစ္ရယ္၊ ဒီ…ေအးစက္စက္နဲ႔ စာစစ္တာကို ေစာင္႔ယူတတ္တဲ႔ တပည့္ေတြေၾကာင္႔-
 'ေမာင္ေမာင္ျမင္႔၊မင္း…စာၾကည့္ေနာ'လို႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို မၾကာခဏ သတိေပး တိုက္တြန္းခဲ႔ရတာေပါ႔။
ကၽြန္ေတာ္စာၾကည့္တဲ႔ ေက်းဇူးကို တင္ႏုတို႔ မခံစားရေပမယ္႔၊ သူတို႔ ပေယာဂေၾကာင္႔ ေနာက္တပည့္မ်ား အထိုက္အေလွ်ာက္ အက်ိဳးမ်ားေစခဲ႔တာမို႔ တပည့္ေတြျဖစ္ေပမယ္႔ သူတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္…ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။

No comments:

Post a Comment