Sunday, June 9, 2013

ဆရာေကာင္းတပည့္ ပန္းေကာင္းပန္



ျမန္မာစာသင္ရတာ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုးပါ။ စာအုပ္ထဲပါတာ ဖတ္လိုက္ ၿပီးေရာေပါ႔လို႔ ထင္ေကာင္း ထင္ၾကမယ္။ ျမန္မာစာခ်ိန္မွာ စာအုပ္ထဲ ပါတာေလးေလာက္ အသံထြက္ၿပီး ဖတ္ျပရတဲ႔ အခါမ်ိဳးဆိုရင္ စိတ္ထဲမွာ မလံု မလဲ အျဖစ္ရဆံုးပါပဲ။ အဲဒီလိုေတာ႔ သူတို႔လည္း ဖတ္တတ္ၾကတာပဲေလ။ စာထဲ က အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ဆက္စပ္္ၿပီး ဟိုအေၾကာင္း၊ ဒီအေၾကာင္း ေျပာစရာ ေလးေတြ ရွိေနရင္ျဖင္႔ ေတာ္ေတာ္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ႔ အခ်ိန္ပါ။
သိပၸံဘာသာရပ္လို ေဘာင္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ ညပ္ပိတ္ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ကြင္းျပင္က်ယ္ႀကီးထဲမွာ ေလွ်ာက္ရသလိုမ်ိဳး လြတ္လပ္ေပါ႔ပါးလွ ပါတယ္။
မွန္တာေျပာရရင္ ျမန္မာစာကို မခ်စ္ေသာ္လည္း ေအာင္႔ကာနမ္းရင္း ျမတ္ႏိုးလာရတာပါ။ ကဗ်ာေတြကို မခံစားတတ္ပါဘူး။ စကားေျပထဲကေန သင္ခန္းစာလည္း မယူတတ္ပါဘူး။ ဗဟုသုတလည္း မရွာတတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ကေလးေတြအတြက္ဆိုေတာ႔ ခံစားၾကည့္ရတာေပါ႔။ သင္ခန္းစာလည္း ႀကံဖန္ ယူရတာေပါ႔။ ဗဟုသုတလည္း မေတြ႕ ေတြ႕ေအာင္ က်ားကုတ္က်ားခဲ ရွာရတာ ေပါ႔။
'ပ်ဥ္းမငုတ္တို'ႀကီးရဲ႕ အားမာန္ေတြကို ခံစားတတ္လာတယ္။ ႀကံဳလာ ရမယ္႔ ေလာကဓံတရားေတြကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံႏိုင္ရမယ္၊ အေလွ်ာ႔မေပးရဘူးဆိုတဲ႔ သင္ခန္းစာမ်ိဳး ယူတတ္လာတယ္။
"ငပိကို 'ေဂြး'က လုပ္တာတဲ႔၊ ေဟ႔ေကာင္ေတြ မွတ္ထား"
ဗဟုသုတေလးေတြ ဟိုတစ္စ၊ ဒီတစ္စ ရသမွ် မွတ္တတ္လာတယ္။ သင္ရင္းသင္ရင္း ဆရာလည္းေပ်ာ္၊ တပည့္လည္း႐ႊင္ ျဖစ္လာတယ္။ သဒၵါခ်ိန္ မွာ ကတၱားပုဒ္၊ ေနရာျပပုဒ္၊ ႀကိယာပုဒ္ကို တစ္ေယာက္စီက တိုးတိုးေျပာၿပီး ကစားနည္းနဲ႔ ဝါက်ဖြဲ႕ခိုင္းတယ္။
သိန္းလြင္နဲ႔ ေအာင္ျမင္႔ရီက ခ်က္ဆို နားခြက္က မီးေတာက္ၿပီးသား ေကာင္ေတြ။ 'သန္းႏြယ္သည္ မိုးေပၚမွာ ကင္းမီးေကာက္ေထာင္ေနသည္' ဆိုတဲ႔ ဝါက်မ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္ ညႇိလာတတ္ၾကတယ္။ အဆီအေငၚမတည့္ ဝါက်ေတြ ျဖစ္လာေတာ႔ တဝါးဝါး၊ တဟားဟားေပါ႔။ ကိုယ္ပိုင္ ဝါက်ေတြ ဖြဲ႔တဲ႔အခါ သူမ်ား အရယ္ခံျဖစ္ေအာင္ ဘယ္မွာ ဖြဲ႔ေတာ႔မွာလဲ။

ျပဌာန္းခ်က္ပါ ကဗ်ာေလးေတြကိုလည္း ခံစားတတ္လာၾကၿပီ။
'ၾကင္ေငြ႕ဆံုသူ'ကဗ်ာထဲက ခ်စ္သူလံုေမကို ထူးေထြဆန္းသစ္တဲ႔ စကားေတြ မဆိုတတ္တဲ႔ ႐ိုးတိုးအတ ႐ြာသားေလးအေၾကာင္း ေျပာျပေတာ႔ 'တုတ္ၾကည္…တုတ္ၾကည္'နဲ႔ ေအာ္ဟစ္ခံစားၾကတယ္။ မင္းတို႔က တုတ္ၾကည္ ေလးကို ႐ိုး႐ိုးေအးေအးေလး ျမင္ၾကတာေလ။ အခုလို ရခိုင္လံုမေလးကို တမူး အပါေခၚလာမွာ ဘယ္သူ ႀကိဳသိမွာလဲ။
'လမ္းမွာေတြ႕ျမင္၊ ထိုသစ္ပင္ကို၊ ဆင္ျခင္ဝင္စား၊ သတိပြားေသာ္…' ဆိုတဲ႔ ကဗ်ာစာပိုဒ္ကေလး။ 'လမ္းမွာျမင္ေတြ႕ရေသာ သစ္ပင္ကို ဆင္ႀကီးမ်ား၊ ျခင္ႀကီးမ်ားက ဝင္ေရာက္ စားေသာက္ၾကပါသည္'လို႔ စကားေျပ ျပန္တတ္ လာၾကပါၿပီ။
"ေဟာဒီမွာ ဦးေမာင္ေမာင္ျမင္႔၊ ေတာ္႔တပည့္ေတြ ငါးရဲ႕ ျပင္ပလကၡဏာ ေျဖပံု ၾကည့္စမ္းပါဦး"
'ငါးကေလးမ်ားသည္ ေမြးစကပင္ ေရကူးတတ္ၾကပါသည္။ ဟိုမွ သည္မွ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ေရကူးေနၾကေသာ ငါးသားသားေလးမ်ားကို ၾကည့္၍ မိခင္ ငါးမႀကီးမွာ ပိတိျဖစ္ေနပါသည္'။ အဌမတန္း ၿမိဳ႕နယ္စစ္စာေမးပြဲ သိပၸံအေျဖလႊာ မွာ ေတြ႕ခဲ႔ရတာပါ။
သူတို႔ေၾကာင္႔ ျမန္မာစာမွာ ကၽြန္ေတာ္ေပ်ာ္ၿပီး၊ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း ျမန္မာစာမွာ တိုးတက္ခဲ႔ၾကတာ အမွန္ပါ။
ေအာင္ျမင္႔ရီက 'ဒို႔ေက်ာင္းသား'စာေစာင္မွာ စာစီစာကံုး ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခ်င္ သတဲ႔။ သီတင္းကြ်တ္ ပြဲေတာ္အေၾကာင္း ေရးရမွာတဲ႔။
"ေရးၾကည့္ေလ၊ ၿပီး…ဆရာ႔ျပ"
စာၾကမ္းေလးေတာင္ ေရးမေပးရဲပါ။ ဆုမရလွ်င္ ရွက္စရာ။ ရခဲ႔လွ်င္ လည္း ဂုဏ္ယူဖို႔ မေကာင္း။ သင္႔ေတာ္မယ္႔ အခ်က္အလက္ကေလးေတြ ေျပာျပေပးၿပီး ကိုယ္တိုင္ေရးဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။ ေအာင္ျမင္႔ရီ ႀကိဳးစားေရးၿပီး လာျပတာကို ဖတ္ၾကည့္ေတာ႔ အဆင္ေျပေျပေလး ျဖစ္ေနလို႔ ပို႔ခိုင္းလိုက္ပါ တယ္။
စာေစာင္ထြက္ေတာ႔ 'ပ၊ဒု၊တ' မရေပမယ္႔ 'ေတာ႔ပ္တင္း'စာရင္းဝင္လို႔ ဆရာတပည့္ႏွစ္ဦး က်ိတ္ၿပီး ၾကည္ႏူးခဲ႔ၾကဖူးတယ္။

No comments:

Post a Comment